امنیت مرزهای هوایی زیرچشم مدافعان آسمان

مدافعان آسمان ولایت در یگان پدافند هوایی ارتش در حراست و حفاظت از مرزهای هوایی کشورمان کمتر از ثانیه ای چشم روی چشم نگذاشته تمام حرکات را زیر نظر دارند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: امنیت مقوله ای زیربنایی و اساسی برای توسعه جامعه به حساب می آید که تدبیر و تامین آن بر عهده نهادهای نظامی و امنیتی قرار داده شده تا با بکارگیری توان و ظرفیت های موجود در این مسیر تلاش کنند و همت و اراده آنان حفظ تمامیت ارضی را به همراه خواهد داشت.

 

تامین امنیت فراتر از مرزها رفته امروز مرزها تنها خطوط خاکی اطراف کشور نیست بلکه در میسرها و جریان های آبی و هوایی نیز مرزبندی وجود دارد که در تردد در آن نیازمند بررسی های نظامی و امنیتی است و مرزهای هوایی به لحاظ گستردگی و تنوع ترددها از حالت استراتژیکی برخوردارند.

 

نیروهای نظامی مدافع امنیت کشورمان در مرزهای خاکی با بکارگیری توان خود همه ترددها را مناظره می کنند و نیروهای دریایی نیز سارقان و متجاوزان آب های کشور را از هر گونه اقدامی باز می دارند و در مرزهای هوایی پرنده های جاسوسی و هواپیماهای تروریستی فرصتی برای تردد ندارند.

 

آسمان آبی، ستاره ها درخشان و خورشید می تابد اما دشمن فرصت برای سواستفاده ندارند. آنان که آرزوی تخریب و انهدام ظرفیت های نظامی، هسته ای و اقتصادی را از طریق آسمان در ذهن خود عبور می دهند از توان قدرتمند پدافند هوایی در حراست و حفاظت از آسمان خبرندارند.

مدافعان آسمان ولایت در یگان پدافند هوایی ارتش در حراست و حفاظت از مرزهای هوایی کشورمان کمتر از ثانیه ای چشم روی چشم نگذاشته تمام حرکات را زیر نظر دارند و هیچ حرکتی بدون رصد جریان نخواهد داشت.

 

دوران دفاع مقدس نقش موثر و راهبردی این نیرو در تامین امنیت هوایی داشته و با همراهی نیروی هوایی توانستند تعداد زیادی از پرنده های دشمن را زمین گیر کرده و شکست دهند که این تلاش ها نیز این سال ها ادامه داشته است.

 

در این مسیر تنها نیروهای نظامی رسمی ارتش نیستند که محافظ حریم امن آسماننند بلکه جوانان برو مند و پرانرژی این مرز بوم هم در کنار و پشت دوربین ها و توپ های نظامی مقتدارانه ایستاده اند تا امنیت را برای اقتصاد، هنر، ورزش، ترویج خوبی ها  زندگی امن کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان تامین امنیت لازمه حرکت های مهم اقتصادی و تولید است و تمامی نهادهای فعال در این حوزه ظرفیت خود را برای ارتقا این جایگاه بکار گرفته اند.

«حیدرقاسمی« اضافه کرد: امنیت، سلامت و آرامش در کشورمان مرهون تمام تلاش های نهادهای نظامی و امنیتی به صورت شبانه روزی است و البته فعالان اقتصادی با ایجاد فرصت هایی در این تولید و اشتغال به امنیت کشور کمک کرده اند.

 

*تاسیس قرارگاه پدافند هوایی و تحولات منطقه ای

 

10 شهریورماه سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور است که تا پیش از تاسیس این قرارگاه این نیرو با نیروی هوایی در کنار همدیگر فعالیت می کردند و پس از آن فعالیت پدافند تحت عنوان قرارگاه و پس از آن تحت عنوان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسعه یافت.

پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این روزها با توسعه تجهیزات نظامی و بکارگیری نیروهای توانمند توانسته امنیت و آرامش را برای ایران اط طریق مرزهای هوایی حفظ کند و این هم افزایی بین نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی باعث شده تا در آرامش خاطر به زندگی بپردازیم.

*آسمان کشور تحت نظارت سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافند هوایی

مرزهای هوایی کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر این موضوع تاکید داشته و پدافند هوایی را اولویت اول کشورمان معرفی کرده اند.

آسمان کشور از سه هزار و ۷۰۰ نقطه تحت نظارت 9 منطقه عملیاتی در چهارگوشه کشور مورد مراقبت است و دشمن فرصت و جرات ورود به حریم هوایی و نقاط حساس کشور را ندارد.

به گفته فرمانده کل ارتش جمهموری اسلامی ایران امروز پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن سامانه‌های متعدد و به‌روز راداری، موشکی و پهپادی آماده مقابله با هرگونه تهدیدی علیه  ایران عزیزند.

سرلشکر سید «عبدالرحیم موسوی« افزود: سامانه‌های متعدد و به‌روز راداری، موشکی و پهپادی این پدافند هوایی اغلب محصول فکر و ابتکار و تولید ایرانی و نخبگان این نیرو است.

وی اذعان داشت: نیروهای نظامی و کارکنان وظیفه این نیرو با اتکا به تخصص و دانش جوانان و تجربه ارزشمند پیشکسوتان و در سایه تعامل و هم افزایی با دیگر بخش‌های نیروهای مسلح در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی نقش آفرینی می کنند.

 

*  به روز رسانی تجهیزات و امکانات نظامی پدافند هوایی

 

به روز بودن تجهیزات و امکانات برای مقابله با مدرن ترین پرنده های هوایی که در آسمان های ایران تردد می کنند، یکی از شاخصه های مهم پدافند هوایی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور پیرامون این موضوع می گوید: با خوداتکایی و تمرکز بر توانایی های داخلی به خودکفایی به تولیدات نظامی برای تامین امنیت هوایی کشور رسیده ایم.

امیرسرتیپ «علی حدادی سامانی» اذعان داشت:و هسته های پژوهشی و تیم های فعال علمی در این عرصه تاکنون نقش راهبردی خود را ایفا کرده اند و مثل دوران های گذشته به ویژه ایام دفاع مقدس مجاهدانه پیش رفته اند.

*چشمان پدافند هوایی ناظر حرکات پرونده ها

 

فرمانده پدافند هوایی اصفهان  با بیان اینکه چشمان پدافند هوایی ناظر حرکات ناو هوایی در آسمان ایران است، تصریح کرد: کلیه تحرکاتی که در آسمان کشور  شامل پهباد، هواپیما و موشک تحت نظارت و رصد این یگان نظامی بوده و مانع از فعالیت جاسوسی و نظامی خارجی شده است.

امیر سرتیپ «حسین نوروزی» افزود:  تامین این امنیت در مناطق حساس استان اصفهان توسط منطقه پدافند هوایی اصفهان انجام می شود.

وی یادآورشد: گرچه در شرایط صلح قرار داریم اما امکانات و ظرفیت های توسعه یافته در این مناطق فعال هستند و در شرایط حساس توسعه خواهند یافت.

*وحشت دشمن از توان مدافعان آسمان

 

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با مشاهده توان و ظرفیت نظامی کشورمان و توسعه تجهیزات و امکانات، از این پیشرفت ها هراسان هستند که نمونه از آن امنیت هوایی کشور است.

به باور رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصراصفهانی، پدافند هوایی یکی از ظرفیت ها مهم نظامی در حفظ امنیت هوایی کشور است، که امنیت هوایی کشورمان با تلاش و همت نیروهای این یگان نظامی تامین شده است.

 

کد خبر 1090400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha