امسال با رشد ۳۰ درصدی حوزه‌های علمیه مواجه بودیم

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: امسال با رشد ۳۰ درصدی حوزه‌های علمیه مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران که در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، گفت: امسال با رشد ۳۰ درصدی حوزه‌های علمیه مواجه بودیم.

وی افزود: سال گذشته با وجود محدودیت‌ها، تنگناهایی و شرایط سخت کرونایی با تلاش و اخلاص مجاهدت همه ارکان حوزه علمیه فعالیت‌های حوزوی به خوبی انجام شد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه فعالیت‌های غیر حضوری آثار منفی نسبی در حوزه استان به ویژه در بخش مسائل تربیتی و معنوی به جای گذاشته است اما با همکاری خوب همه عزیزان این آثار منفی به حداقل رسید، عنوان کرد: در سال جدید یکی از سیاست‌های کاری حوزه تهران باید جبران و ضعف‌هایی باشد که در سال گذشته وجود داشته و ناخواسته و ناچار به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به سال گذشته سند چشم انداز به اتمام رسید، اظهار کرد: امسال نخستین اولویت سلامتی طلاب و استادان با رعایت ضوابط بهداشتی است، همچنین واکسن طلاب را طبق ضوابط ابلاغی از سوی مسئولان همراه با دیگر اقشار و در نوبت و زمان مقرر به جد پیگیر هستیم که به زودی همراه با دانشجویان آغاز خواهد شد، امیدواریم پس از اتمام واکسناسیون برنامه‌های حوزه را کاملاً حضوری برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در راستای انسجام بخشی بیشتر به فعالیت‌های استان بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنج ساله در تحقق برنامه‌ها طبیعتاً ارتباط مدیریت و نظارت بر فعالیت مدارس قوی تر و نزدیک تر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: حوزه علمیه استان تهران حضور در صحنه‌های جدید و ایفای نقش در موارد مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و حتی تقنینی را از جمله وظایف خود می‌داند و در این زمینه رایزنی‌هایی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های معنوی و پژوهشی نیز از دیگر وظایف حوزه علمیه تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: امسال دو سطح ۴ در حوزه علمیه تهران راه اندازی می‌شود، راه اندازی امور مربوط به مدارج علمی و پایان نامه سطح ۳ و چهار با رایزنی‌هایی که با قم انجام گرفت امسال در حوزه علمیه تهران با عنوان نخستین حوزه علمیه کشور اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تأسیس قرارگاه فرهنگی، و جهادی، اردوگاه علمی و تربیتی و مراکز مشاوره از جمله اقداماتی بود که از سوی حوزه علمیه تهران انجام و فعالیت‌های این مجموعه‌ها به صورت رسمی با حضور آیت الله اعرافی آغاز می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1090430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha