زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی ۳۰ درصد كاهش یافت

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از ابتدای امسال محکومان جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، پنجمین جلسه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان خراسان جنوبی امروز (۱۰ شهریور) با حضور هیئت امناء ستاد دیه استان در محل دادگستری برگزار و تعداد ۱۰ پرونده زندانی جرائم غیرعمد (بدهی مالی و مهریه) مطرح و بررسی شد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: بدهی این زندانیان ۶۴ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال است که شاکیان ۳۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال از این مبلغ را بخشیدند.

 

وی با بیان اینکه اعسار و آورده مددجویان ۱۴ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال است، ادامه داد: باقیمانده بدهی این مددجویان از محل کمک‌های مردمی و ستاد دیه و تسهلات قرض الحسنه تامین خواهد شد.

 

حجت الاسلام حمیدی از آزادی ۳۵۰ زندانی در خراسان جنوبی با عفو رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای  سال جاری ۵۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۳۴ میلیارد ریال با گذشت شاکیان و کمک ستاد دیه به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، بیان کرد: از ابتدای امسال محکومین جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

 

 

 

کد خبر 1090437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha