مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر کرمان کلنگ زنی شد

کلنگ احداث مجتمع دارویی و درمانی جمعیت هلال احمر استان با حضور استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولین، در زمینی با زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ کلنگ احداث مجتمع دارویی و درمانی جمعیت هلال احمر استان با حضور استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولین، چهارشنبه(۱۰ شهریور) و در زمینی با زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به زمین زده شد. 

 


علی زینی وند نقش جمعیت هلال احمر در تأمین داروهای کمیاب و خاص را کلیدی خواند و با ارزیابی مثبت از فعالیت های جمعیت هلال احمر در دوران شیوع کرونا؛ داروخانه های جمعیت هلال احمر کرمان و سیرجان را جزو داروخانه های مجهز کشور دانست که معمولاً بیشتر داروها را دارند.

 


استاندار کرمان با طرح این پیشنهاد که اگر ساختارها اجازه می دهد داروخانه هلال احمر شبانه روزی شود؛ ادامه داد: احداث این داروخانه را از ضروریات کرمان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش ها و همکاری های لازم این ساختمان زودتر از دو سال احداث شود. 

 

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سه داروخانه در سطح استان دارد؛ گفت: روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر کرمان مراجعه می کنند و هلال احمر داروهای خاص و ضروری را تأمین می کند هر چند به طور مقطعی ممکن است در برخی از داروها کمبود داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه چون ساختمان داروخانه هلال احمر کرمان استیجاری است، احداث یک ساختمان مجهز دارویی ضرورت داشت؛ گفت: ساختمان در دو طبقه بنا می شود که طبقه اول آن داروخانه و طبقه دوم مرکز مشاوره بیماران خاص خواهد بود.

 

فلاح با بیان اینکه مجوز احداث این ساختمان هفته گذشته صادر شد و ظرف دو سال به بهره برداری خواهد رسید؛ تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار قلم دارو در داروخانه هلال احمر کرمان وجود دارد و برای شبانه روزی کردن این داروخانه تابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستیم.

 


وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان داروی کرونایی با مجوز وزارت بهداشت وارد کردیم و حدود ۷۵ درصد واکسن های کرونایی را جمعیت هلال احمر وارد می کند.

 

کد خبر 1090483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha