فعالیت ۶ هزار خانه هلال در کشور/ افتتاح خانه هلال حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد (ع) آزادشهر

قوسیان مقدم از فعالیت ۶ هزار خانه هلال در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، « محمدحسن قوسیان مقدم» صبح امروز (پنجشنبه 11 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته بحث خانه های هلال در کشور مطرح شد برنامه ریزی کردیم که پنج هزار خانه هلال را راه اندازی کنیم که سال گذشته از این تعداد عبور کردیم.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر  ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار خانه هلال در سطح کشور فعال است و در استان های مختلف براساس ظرفیت آنها خانه هلال راه اندازی شده است.

 

قوسیان مقدم گفت: خانه هلال می تواند در جمعیت هایی که هلال احمر حضور ندارد و در روستاها راه اندازی شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور با بحران های مختلف رو به رو هستیم لازم است که هر مجتمع امکان پذیر است خانه هلال راه اندازی شود.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه در این خانه هلال به موضوع آموزش و سازمان دهی نیروها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با راه اندازی خانه هلال در حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد (علیه السلام) آزادشهر که نسبت به آموزش های دینی مبادرت دارد به آموزش های امدادی نیز توجه می شود و می تواند از طریق طلاب این آموزش ها در سطح جامعه گسترش یابد.

 

قوسیان مقدم ابراز داشت: هلال احمر در ایام کرونا اقدامات زیادی را انجام داد که می توانیم به قرنطینه، اجرای طرح ملی واکسیناسیون، تامین واکسن کرونا و حتی درمان بیماران و ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرها نیز فعالیت دارد.

کد خبر 1090544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha