همگانی شدن ورزش ازبرنامه وزارت بهداشت عنوان شد

سجادی با اشاره به برنامه های دولت در حوزه ورزش، گفت: همگانی شدن ورزش ازبرنامه وزارت بهداشت عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید حمید سجادی» در پنجم روز از تصدی وزارت ورزش و جوانان به دعوت نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی سفر چند ساعته به شهرستان بروجرد داشت.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: یک شورای اقتصادی برای ورزش برنامه ریزی شده است تا باتوجه به تاکید رییس جمهوری برای گران نشدن هزینه های ورزش، مردم را به حضور در این فعالیت ها ترغیب کنیم.

 

وی تصریح کرد: ۱۰ کشور برتر المپیک بودجه دولتی ندارند و می دانند که چگونه از ورزش استفاده کنند.

 

سجادی همچنین نسبت به یک سفر رسمی به لرستان و بروجرد قول مساعد داد و افزود: در دولت مردمی هم پیمان شدیم دقایق کاری حساب و کتاب داشته باشد و تا پای جان در خدمت ملت باشیم.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قول داده ام قلب تپنده ورزش کشور باشم، با شکل گیری دولت، موتور تولید امید را روشن خواهیم کرد و مردم را در عرصه ورزش همگانی وارد می کنیم.

 

سجادی با بیان اینکه در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای فعال خواهیم شد اظهار داشت: به ورزش آموزش و پرورش و قشرهای مختلف ورود خواهیم کرد و از کمک به هیات های ورزشی دریغ نمی کنیم.

 

استان لرستان  از استان های مستعد در حوزه ورزش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت: توجه ویژه به ورزش این استان باعث کسب افتخارات کشوری و جهان خواهد شد.

 

محمود ثمینی افزود: لرستان از استان های مستعد در ورزش است که متاسفانه به دلیل عدم استعداد شناسی مغفول مانده است، ورزشکاران برای اعزام به مسابقات کشوری و جهانی با مشکل مالی روبرو هستند که رسیدگی به این موضوع ضروری است.

 

تکمیل ۳۵ پروژه ورزشی در لرستان نیازمند اعتبار است

 

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل ۳۵ پروژه ورزشی این استان نیاز است.

 

« حشمت امان الهی » در حاشیه دیدار با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان افزود: ۱۰ پروژه طی ۹ ماه گذشته در استان افتتاح شده و در حال حاضر برای تکمیل ۳۵ پروژه که ۸۲ میلیارد تومان اعتبار داشته اند ۱۶۲ میلیارد تومان نیاز است.

 

وی با اشاره به محرومیت لرستان در زیرساخت های ورزشی اضافه کرد: اعتبارات ورزشی سال جاری این استان نسبت به سال ۹۹ حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 

توسعه  زیرساخت ها و استعدادهای ورزشی ضروری است

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: ‌توجه به زیرساخت‌ و استعدادهای ورزشی به خصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار لازم و ضروری است.

 

« فاطمه مقصودی» اظهار داشت: امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان از پروژه های ورزشی شهرستان بازدید شد که انتظار می رود زیرساخت های لازم برای توسعه ورزشی این شهرستان تقویت شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت جوان، استعدادهای ورزشی قوی و زیر ساخت های ضعیف در بروجرد، حضور وزیر ورزش و جوانان در این شهرستان اولویت برنامه کاری بوده است.

 

مقصودی سفر وزیر ورزش و جوانان به بروجرد را فرصت طلایی برای شهرستان دانست و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های خاص به خواسته ها و مطالبات مردم پاسخ مثبتی داده و زیر ساخت های ورزشی بروجرد در دوران وزارت سیدحمید سجادی تقویت شود.

 

وی اضافه کرد: احداث استخر بانوان، سالن ورزشی ایثارگران، سالن ورزشی چند منظوره اشترینان،سالن ورزشی مسکن مهر و سالن های ورزش روستاها از جمله درخواست های مردم بروجرد از وزیر ورزش و جوانان است.

 

مشکلات عدیده فرا روی ورزشکاران شهرستان بروجرد

 

فرماندار بروجرد نیز گفت: اماکن ورزشی بروجرد فاقد شان و منزلت مردم شهرستان است و ورزشکاران با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که انتظار داریم برای این بخش اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.

 

احمد گودرزیان افزود: برخی پروژه های ورزشی این شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیمه تمام مانده است.

 

«سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان عصر چهارشنبه به دعوت نماینده بروجرد به این شهرستان سفر کرد که حاشیه هایی همراه داشت که  در بدو ورود با  حضور در گلزار شهدای بروجرد به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد، در گلزاری شهدای بروجرد بر سر مزار شهید فطرس حاضر شد.

 

بعد از گلزار شهدا وزیر ورزش و جوانان به بازدید از ورزشگاه ولایت رفت که در محوطه آن کودکان در حال تمرین اسکیت بودند و اولیای آنان دیدار کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین در این سفر چند ساعته از پروژه های نیمه تمام شهرستان شامل خوابگاه، سالن شمشیربازی و ورزشگاه پنج هزار نفری ولایت و پروژه هتل ورزش بازدید کرد.

 

کد خبر 1090552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha