انقلاب اسلامی ، تداوم مسیر قیام عاشوراست/امام(ره) فلسفه عملی حکومت اسلام را اجرا کرد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، انقلاب اسلامی را تداوم مسیر قیام عاشورا دانست و گفت: قیام امام خمینی(ره) برای اجرای وجه عملی اسلام و پیاده سازی احکام شریعت و قرآن صورت گرفت و بزرگ ترین وجه تمایز امام(ره) این بود که فلسفه عملی حکومت اسلام را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، علی هاشمی طاهری در آیین سوگواری و قرائت زیارت عاشورای شهرداری منطقه پنج کاشان، با تأکید بر اینکه باید مقتدرانه مقابل آمریکا ایستاد، گفت: دولت مردمی با شعار ایران قوی و تکیه بر توان داخلی عزم ایستادگی در برابر شیطان بزرگ را دارد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان انقلاب اسلامی را تداوم مسیر قیام عاشورا دانست و افزود: قیام امام خمینی(ره) برای اجرای وجه عملی اسلام و پیاده سازی احکام شریعت و قرآن صورت گرفت و بزرگ ترین وجه تمایز امام(ره) این بود که فلسفه عملی حکومت اسلام را اجرا کرد و با تغییر حکومت، طاغوت را به زیر کشید.

 

هاشمی طاهری ضرورت پاسخگویی مسئولین دستگاه های اجرایی به مردم را از اصول نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: با وجود یادگاران دوران دفاع مقدس با زخم های نهفته در تن خود و مردمی که با حضور در انتخابات به نظام مشروعیت می بخشند، اگر مسئولی خلاف آرمان های جمهوری اسلامی عمل کند باید با او برخورد کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ادامه داد: بیشتر فرازهای زیارت عاشورا اعلام بیزاری از دشمنان اهل بیت (ع) است و این نوع لعن، نفرین و کینه نسبت به دشمنان اسلام، یک اصل است. 

 

هاشمی طاهری تأکید کرد: کسانی که در کربلا تنها نظاره گر حوادث بوده یا با مشایعت و تبعیت خود برای ظالم بسترسازی کردند هم در زمره گروه‌ های ذکرشده در فرازهای زیارت عاشورا مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.

 

وی سیاهی لشکر بودن برای ظالم را از مصادیق ظلم قلمداد و تصریح کرد: امروز هم اگر ما در جایی تنها نظاره گر ظلم و گناه باشیم و اقدامی برای پاسخ انجام ندهیم به گونه ای با تایید آن عمل، شریک ظالم هستیم./

کد خبر 1090582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha