مسئله غدیر ریشه در نظام خلقت تکوینی و تشریعی دارد

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئله غدیر ریشه در نظام خلقت تکوینی و تشریعی دارد، گفت: خدای حکیم برای راهنمایی انسان فطرت، عقل، علم، وحی و راهنمایی تعیین کرده لذاست اینجا گمراهی از هیچ کسی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۱ شهریور) در دیدار با اعضای کمیته بانوان ستاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی اظهار کرد: موضوع ولایت در نظام خلقت ریشه دارد و قرآن «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله غدیر ریشه در این تفکر دارد که خداوند همه جهان هستی را به صورت نرم افزای و سخت افزاری بر اساس حکمت آفریده است، گفت: کار حکیمانه یعنی مبدأ، مقصد، راه و علائم و نشانه در اندازه ای دارد که اگر کسی گمراه شود حجت خدا بر او تمام است و او بر خدا حجت ندارد.

 

وی ادامه داد: خداوند برای راهنمایی انسان علاوه بر فطرت، عقل، علم و وحی، راهنما و پیشوایانی تعیین کرده است بنابراین دیگر گمراهی از هیچ کسی پذیرفته نیست چون به اصطلاح الفاظ ما همه چیز استاندارد است.

 

آیت الله عبادی افزود: در بحث های کلامی با این تفکر، امامت پیشوایی و ریاست امور دنیوی و اخروی بشر است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه تصریح کرد: فکر دیگر این است که حکومت و ریاست و مدیریت جامعه هیچ شرطی ندارد، هر وقت کسی مسلط شد واجب الاطاعت است، حالا با زور و مکر و حیله مانند چنگیزخان مغول باشد که وقتی آمد باید او را پذیرفت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از دعای ندبه اشاره کرد و افزود: استخوان بندی دعای ندبه از آیات قرآن و احادیث مستحکم است، به ظاهر دعا است اما یک سیاستگزاری الهی درست و فلسفه حکومت و دینی است و آن این است که خدا بندگانش را رها نکرده است، آنچه که مربوط به خدا است انجام داده بقیه امور را باید خود بندگان انجام دهند و الا خودشان مسئول هستند، خدای حکیم همه تجهیزات را برای کمال انسان داده است که بخش اخیرش همان قاعده لطف و راهنما، الگو و پیشوایی است که همه علائم را بروز نشان می دهد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: در سیستم الهی اصلا خدای متعال برای دین، رهبری دین و برای بشر همه چیز را آماده کرده است و نیز بر او اتمام حجت کرده است یعنی هر جا گمراه شود خودش باید پاسخگو باشد چون خدا در هدایت و کمال او فروگذار نکرده است.

 

وی ادامه داد: کسانی که دنبال ظلمه، جهال و ستمگران می روند به خدا چه تهمتی می زنند که خدا در دینش ستمگران را پذیرفته و به آنها رسمیت داده، این آیا امکان دارد؟  از زمان حضرت آدم تا خاتم الانبیاء و تا کنون این راه راهبر دارد، خدا که این را معطل نگذاشته است، خدا همه آنچه که برای وصول به کمال برای انسان و سیر الی الله است تعیین فرموده است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: اینکه در همه افراد زمینه یک نوع طغیان برای تسلط و یک پادشاه بازی در دنیا وجود دارد، یعنی هر کس به هر نحوی شد بالاخره یک حرکت خزنده ایجاد می کند، می کُشد، می زند و ویران می کند که شاید به نوایی برسد، این ها همه لازمه ولنگاری در اصل مطلب و سیستم حکومت بشر است.

 

وی ادامه داد: این موضعی که شما دارید خیلی جوابگو است، خدا به شما چه توفیقی زیادی داده است که عین وحی است اما متعاضد به عقل، فطرت، علم و مبتنی بر پیشوایی معصوم است، جایگاهی که شما امروز تلاش می کنید جایگاهی است که در نظام خلقت تکوینی و تشریعی ریشه دارد و همه آن هایی که اهل فهم هستند چه بپذیرند و چه نپذیرند این را می دانند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در قرآن کریم تصریح شده است، آن هایی که راه غیر حق را می پذیرند می فهمند یا می توانند بفهمند، اینطور نیست که مبهم باشد، هیچ جا مبهم نیست.

 

وی ادامه داد: «جحد» یعنی انکار عمدی، یک وقت کسی چیزی را نمی فهمد انکار می کند این می شود جهل بسیط و یک وقت هم هست که می داند یا می تواند بداند اما نمی خواهد و انکار می کند، این می شود جحد، مشکل بشر جهل نیست جحد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: شما اسناد و مدارکی دارید که خود خلفا مثلا هارون و الرشید، مامون و غیره از همه بهتر می دانستند که ائمه اهل بیت(ع) حق هستند، آثار و گفتار و تاریخ آن موجود است آن هم نه از قول ما به قول اسناد خود برادران عزیز اهل سنت ما؛ هارون الرشید از موسی بن جعفر(ع) به وصی ای از اوصیای انبیاء تعبیر می کند این در حالی است که او همان کسی است که موسی بن جعفر را به شهادت می رساند.

 

 

کد خبر 1090607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha