سومین خط تولید کارخانه صنعتی دوده فام دزفول بهره برداری شد

سومین خط تولید کارخانه صنعتی دوده فام دزفول با سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵۶ نفر، امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) با حضور رئیس بنیاد مستضغفان کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، سومین خط تولید کارخانه صنعتی دوده فام دزفول امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضغفان کشور، معاون استانداری خوزستان و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

 

«پرویز فتاح» در حاشیه این مراسم که در شهرک صنعتی شماره ۲ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه علاوه بر تولید مواد اولیه مورد نیاز در  صنعت تایرسازی در سایر صنایع قطعات لاستیکی کاربرد دارد و با فاز سوم این کارخانه، تولید بالغ بر ۲۰ هزار تن دوده سخت در سال است و همین امر شرکت صنعتی دوده فام را به بزرگترین تولیدکننده دوده صنعتی در کشور تبدیل کرده است که صادرات محصولات آن باعث ارز آوری به کشور شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور میزان سرمایه گذاری برای افتتاح این خط تولید را ۲۱۵ میلیارد تومان برشمرد و افزود: خط تولید این کارخانه به همت متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شده که علاوه بر ارز آوری از خروج ۵٫۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

 

وی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه، صنعت تایرسازی ایران از واردات دوده به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید لاستیک بی نیاز شده و ایران در این صنعت خودکفا می‌شود.

 

فتاح با اشاره به ایجاد اشتغال ۴۵۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با افتتاح فاز سوم این کارخانه یاد آور شد: با افزایش ۴۰ درصدی میزان صادرات کارخانه صنعتی دوده فام دزفول میزان سهم شرکت دوده فام در صادرات دوده کشور با افتتاح این خط به ۷۰ درصد رسید.

 

کد خبر 1090621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha