۵۰ دستگاه پنکه به نیازمندان لاهیجانی اهدا شد

صفایی اعلام کرد:۵۰ دستگاه پنکه از محل عواید موقوفات به نیازمندان لاهیجانی اهدا شد.

«محمد صفایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، ۵۰دستگاه پنکه از محل عواید موقوفات به نیازمندان لاهیجانی اهدا شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان گفت: لاهیجان یک شهر با سابقه مذهبی بوده و وقفی با سابقه ۱۵۰ سال در لاهیجان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه لاهیجان ۵۷۸ موقوفه و سه هزار و ۵۰۰ رقبه دارد گفت: از این حیث لاهیجان در رتبه دوم استان قرار دارد.

 

صفایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل عواید موقوفات لاهیجان، بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح «کمک مومنانه و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به کارکرد وقف در حوزه اقتصادی و اجتماعی گفت: رفع مشکلات اقتصادی مردم، سرمایه گذاری در موقوفات و اشتغالزایی از مهمترین کارکردهای وقف در لاهیجان است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان افزود: بسیاری از نیازمندان از نیات و زمین های وقفی استفاده می کنند و این یکی دیگر از کارکرد اجتماعی و فرهنگی وقف است.

 

وی گفت: سال گذشته یک واقف لاهیجی، یک باب واحد مسکونی به مساحت ۲۷۰ متر مربع و ارزش ۱۰ میلیارد ریال، به نیت تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی و برگزاری مراسم شهدای مقاومت وقف کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان اظهار داشت: رمز ماندگاری وقف، پویایی این سنت و معطوف بودن آن به رفع نیازهای جامعه است.

کد خبر 1090625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha