قفل بازارچه یزدان پس از ۷ سال باز شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بازارچه یزدان پس از هفت سال بازگشایی شد، گفت: با حمایت دولت و رفع نواقص موجود در این بازارچه و تقاضاهای تجار و اهالی شهرستان زیرکوه و مرزنشینان افغانستانی بحث خرده فروشی در این بازارچه در حال حاضر فعال شده است.

«حمید ملانوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند در خصوص بازگشایی بازارچه مرزی یزدان اظهار داشت: مرز یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی است چرا که بزرگترین مرز مشترک با کشور افغانستان به طول 331 کیلومتر در این استان قرار دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار شهرستان خراسان جنوبی در نوار مرزی قرار دارند، گفت: بازارچه های مرزی در زمینه توسعه اشتغال مرزنشینان، اقتصاد و مبادلات تجاری و امنیت مرزی استان بسیار اهمیت دارند و باید به خوبی از این نعمت استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه بازارچه یزدان بنا به دلایلی طی هفت سال اخیر از طرف دولت افغانستان تعطیل شده بود، افزود: زیرساخت ها و نیروهای لازم برای رونق یافتن این بازارچه وجود دارد و مرزنشینان و تجار ما علاقمند استفاده از این بازارچه هستند.

 

ملانوری در ادامه بیان کرد: تلاش های بسیاری طی یک سال اخیر صورت گرفت و با حمایت دولت و رفع نواقص موجود در این بازارچه و تقاضاهای تجار و اهالی شهرستان زیرکوه و مرزنشینان افغانستانی بحث خرده فروشی در این بازارچه در حال فعال شدن است و بحث شکل گیری تجارت را پیگیری خواهیم کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فعال شدن پایانه های مرزی به اشتغال، معیشت و اقتصاد مرزنشینان کمک خواهد کرد، ادامه داد: این موضوع به توسعه و پایداری امنیت کشور بسیار کمک خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1090627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha