پنجمین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان راه اندازی شد

به منظور تقویت اکسیژن رسانی به بیمارانی که نیاز به تنفس مصنوعی دارند پنجمین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با ظرفیتی بالغ بر تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در هر دقیقه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، با توجه به نیاز بیماران کرونایی بستری در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان به دستگاه اکسیژن ساز با پیگیری رئیس و تلاش های شبانه‌روزی کارکنان تأسیسات این بیمارستان، پنجمین دستگاه اکسیژن‌ ساز طیکمتر از ۴۸ ساعت به طور کامل در بیمارستان آیت الله طالقانی نصب و در مدار تولید اکسیژن قرار گرفت.

 

این دستگاه به منظور تقویت اکسیژن رسانی به بیمارانی که نیاز به تنفس مصنوعی دارند به بهره‌برداری رسید و در هر دقیقه ۶۰۰ لیتر اکسیژن تولید می کند.

 

اکنون نیز بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با راه اندازی این دستگاه در هر دقیقه ۲۷۰۰ لیتر اکسیژن تولید و از آن بهره برداری می کنند.

 

همچنین تعداد ۱۵۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن در تاسیسات و ۵۰ کپسول ۴۰ لیتری در بخش های درمانی این بیمارستان تحت عنوان ذخیره اکسیژن موجود است که در مواقع بحرانی از آنها استفاده خواهد شد.

 

«مهدی کریمی» نیز در این باره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از اهدای تعدادی کپسول اکسیژن و یک دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای استفاده بیماران نیازمند به اکسیژن مصنوعی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و میزان رطوبت بالا درمنطقه، متاسفانه برخی از دستگاه های اکسیژن ساز دچار مشکل شدند که تعدادی دستگاه اکسیژن ساز نیز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اهدا شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستان های جنوب غرب خوزستان، افزود: مشکل اصلی ما کمبود نیروی انسانی و دستگاه های کمک تنفسی است و اگر این موج کرونا را هرچه سریع تر پشت سر بگذاریم می توانیم برای کنترل بیماری، یک برنامه ریزی اساسی انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم با کادر بهداشت و درمان همکاری لازم را  داشته باشند و از حضور در تجمعات و مراسمات مختلف خودداری کنند.

 

کد خبر 1090680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha