کاهش شدید ذخایر بانک خون در شهرستان آبادان

مقبلی بهبهانی از کاهش شدید ذخایر بانک خون در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

«سحر مقبلی بهبهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از کاهش شدید ذخایر خون در شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به کمبود خون در این شهرستان، داوطلبان گرامی می توانند برای اهدای به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

 

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان آبادان افزود: با توجه به شرایط دمای هوا و شرجی شهروندان آبادانی و خرمشهری مراجعه‌ حداقلی برای اهدای خون دارند که این موضوع در کنار پیک پنجم کرونا باعث کاهش ذخایر خون شده است.

 

وی با بیان اینکه ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شرایط کنونی جامعه با کاهش مواجه شده است تصریح کرد: برای جبران این امر نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

 

مقبلی بهبهانی با اشاره به اینکه مردم نگران انتقال بیماری کرونا از طریق اهدای خون نباشند اضافه کرد: بیماری کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و علاوه بر آن پایگاه انتقال خون آبادان به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

 

وی به ساعت کاری این پایگاه اشاره کرد و یاد آور شد: این پایگاه در تمامی روز‌های هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ آماده دریافت خون از داوطلبان است.

 

کد خبر 1090686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha