هیئت های مذهبی جلوه‌ های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند

امام جمعه دهدشت گفت: هیئت‌ های مذهبی با اهتمام جدی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلوه‌ های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان کهگیلویه امروز (۱۱ شهریور) با مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و با حضور مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌ فر» در این نشست دهدشت را مهد تمدن و فرهنگ دانست و با اشاره به بافت تاریخی این شهر، گفت: وجود آثار و بناهایی از قبیل هفت امامزاده و سه مسجد حکایت از این دارد که زمانی پایگاه فرهنگی بود.

 

امام جمعه دهدشت اظهار کرد: انتخاب نام «هفت گنبد» شایسته این دیار با تمدن و فرهنگ است.

 

وی به دغدغه جوانان برای فرهنگ اشاره کرد و یادآور شد: با وجود همه مشکلات و موانع، اما جوانان در حوزه فرهنگ دارای ایده، سبک و نظر هستند و همکاری خوبی با نهاد امامت در دهدشت دارند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه افزود: هیئت‌ های مذهبی با اهتمام جدی نسبت به رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی، جلوه‌ های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد ساماندهی شده و جوانان با اراده و انگیزه انقلابی امورات را در دست گرفته‌اند، به طوری که در مسجد جامع حداقل ۵۰ نیروی جوان پای کار برنامه هاست.

 

حجت الاسلام وحدانی فر نخبه‌های فرهنگی را تربیت یافته هیئت‌ها خواند و گفت: هیئت انصار با سه دهه سابقه درخشان در پرورش نیروی دینی فعالیت دارد و به گفته مسئول این هیأت تاکنون ۴۰۰ طلبه خروجی داشته است.

 

گفتنی است در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی کهگیلویه با مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه فرهنگ مطرح و برای برون رفت از آن راهکارهایی ارائه شد.

کد خبر 1090785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha