از لگدمال شدن گچساران توسط انگلیسی ها تا ضرورت انسجام در برگزاری شورای فرهنگی در شهرستان

نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی با حضور مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی، رئیس اداره برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ائمه جمعه قرارگاه منطقه ۳ کهگیلویه و بویراحمد‌ در گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان گچساران با حضور مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و رئیس اداره برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.

 

«علیرضا اتابک» در این هم اندیشی فعالان فرهنگی، گفت: همه ما اعتقاد داریم که باید مسائل دینی و فرهنگی را در سطح شهرستان و استان ترویج دهیم.

 

فرماندار گچساران اظهار کرد: باید مراکز فرهنگی مرجع باشند تا بتوانند دغدغه های شهروندان را در این عرصه ها مرتفع کنند.

 

وی یادآور شد: آموزش فضای مجازی در این امر بسیار ضروری است و باید این موضوعات را در مدارس و به صورت پایه ای مورد بررسی و توجه قرار داد و در مراکز فرهنگی شهرستان این موضوعات هم باید تقویت شوند.

 

حجت الاسلام «سید امین الله حجازی» هم در این نشست با اشاره به اینکه در حقیقت قرآن و عترت تنها راه نجات بشریت است، گفت: گچساران لگد مال شده انگلیسی ها در دوران طاغوت بود، اما مردمی انقلابی و آگاه داشت که دشمنان هرچه تلاش کردند نتوانستند بر مردم این خطه سلطه پیدا کنند، چرا که هفت شهید انقلاب از گچساران هستند.

 

امام جمعه گچساران اظهار کرد: مردم گچساران هم در دوران دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی ها کردند و شایسته است که نگاه ویژه ای به این شهرستان صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن فتنه ها و تلاش های بی شماری چه در عرصه جنگ سخت و چه در عرصه جنگ نرم برای نابودی انقلاب اسلامی انجام داده که با بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران در سایه ولایت فقیه هم ناموفق بوده است.

 

حجت الاسلام «هادی خادمی» هم در این نشست گفت: گچساران در مناسبت های ملی و مذهبی نقش پررنگی دارد و به علت منابع عظیم نفت و گاز افراد بسیاری نیز از سراسر کشور در این شهرستان زندگی می کنند که با این تفاسیر کار فرهنگی مضاعفی هم می طلبد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران افزود: گاهی اوقات عدم حضور مبلغین در شهرستان را شاهد هستیم و در مرکز استان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، اجتماعی از طلاب و روحانیون را شاهد هستیم.

 

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان فرهنگی و مذهبی این شهرستان نیز با دستان خالی اقدامات ارزشمندی هم انجام می دهند که بازهم به حمایت های ویژه ای احتیاج دارند.

 

حجت الاسلام خادمی یادآور شد: از جهت زیربنایی و وجود سخت افزارهای فرهنگی در این شهرستان بسیار عقب بوده و با مواردی پیش افتاده درگیر هستیم که همچنان حل نشده اند که قرار بود بودجه ای نیز منظور شود که متاسفاته تاکنون عملی نشده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: نیاز به اجرای برنامه های همسو از سوی برخی دستگاه ها و نهادها را داریم، هرچند در برخی از محلات آسیب زا نیز فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد اما  کمتر شاهد امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه هستیم که باید این خلاء ها نیز مرتفع شوند و شورای فرهنگی در شهرستان قوی تر و منسجم تر برگزار شود.

کد خبر 1090788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha