کرونا در فارس ۲۱ قربانی دیگر داشت

همتی گفت: در ۲۴ گذشته، ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و ۲۲۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (جمعه 12 شهریور) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان به ۴۱۵ هزار و ۶۳۵ نفر اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 24 گذشته، 21 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و ۲۲۵ نفر رسید.

وی اعلام کرد: از چهار هزار و چهار هزار و 79 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال 379 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۳۶۴ هزار و ۹۹۸ نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت این دانشگاه تصریح کرد: با توجه به شدت سرایت پذیری بالای کرونای دلتا، راهی جز رعایت جدی پروتکل های بهداشتی نداریم و باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از دورهمی های خانوادگی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری را در اولویت قرار دهیم.

وی اعلام کرد: با توجه به اتمام محموله های دریافتی واکسن، جمعه 12  شهریور واکسیناسیون در شیراز انجام نمی شود اما ادامه فرآیند واکسیناسیون از روز شنبه ۱۳ شهریور۱۴۰۰ با فعالیت تمامی مراکز واکسیناسیون ادامه می یابد.

کد خبر 1090849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha