تقویت پدافند هوایی راهبردی برای ارتقای ظرفیت نظامی کشور است

سرهنگ خیرخواه گفت: تقویت پدافند هوایی راهبردی برای ارتقای ظرفیت نظامی کشور در مقابل تغيير ماهيت تهديدات روش های جنگی امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، سرهنگ «محمدرضا خیرخواه» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نایین به مناسبت هفته پدافند هوایی اظهارداشت: پدافند هوایی یکی از یگان های نظامی ارتش که ماموریت حفاظت و حراست از مرزهای هوایی و آسمان کشور را بر عهده دارد که تا پیش از سال 87 و تشکیل قرارگاه خاتم النبیا(ص) در دل نیروی هوایی فعالیت می کرد و پس از این سال مستقل و از سال 98 تحت عنوان نیروی پدافند هوایی ماموریت خود را ادامه داد.

 

جانشین گروه پدافند هوایی شهید مجید عسگری هاشم آباد اصفهان افزود: پدافند هوایی ارتش یک یگان نظامی ملی و فرا نیرویی از زیر مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که رصد و حراست مرزهای هوایی را انجام می دهد و تمامی تحرکات در آسمان کشور تحت نظارت چشم های مسلح و غیر مسلح این نیرو است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیروی پدافند هوایی ارتش را خط مقدم دفاع از آبرو، حیثیت و موجودیت کشور و جز اولویت های نظام می دانند، تصریح کرد: این یگان نظامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش اساسی و حیاتی برای کشور و حفظ تمامیت ارضی داشته است.

 

سرهنگ خیرخواه با بیان نقش حساس پدافند هوایی ارتش گفت: تقویت پدافند هوایی راهبردی برای ارتقای ظرفیت نظامی کشور در مقابل تغيير ماهيت تهديدات روش های جنگی امروز است که در تمامی مانور و برنامه های رزمایشی حضور فعال دارد.

 

وی ادامه داد: در عصر فعلی دشمن با شلیک موشک‏، پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین سعی بر انجام حملات گسترده هوایی دارد تا علاوه بر تحریک امنیت، به ظرفیت های صنعتی‏، اقتصادی و امنیتی کشور آسیب بزند.

 

جانشین گروه پدافند هوایی شهید مجید عسگری هاشم آباد اصفهان با بیان اینکه با اتکا ب به ظرفیت داخلی از تحریم ها گذشته ایم، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد ضعف اقتصادی و نظامی در کشور برای تحقق اهداف خود و حمله به زیرساخت ها و منابع است اما این گذر از تحریم ها موجب دستیابی به امنیت و آرامش در همه حوزه ها شده است.

 

*پدافند هوایی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران

 

وی به نقش پدافند هوایی از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: این نیرو در دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر انهدام 70 فروند بالگرد و 600 فروند هواپیماهای ارتش عراق، 24 هزار و 863 حمله هوایی را نیز خنثی کرد.

سرهنگ خیرخواه ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس امنیت هوایی مراکز حساس و مهم مثل نیروگاه های هسته و صنایع بزرگ را تامین کرده و بسیاری از بالگردها و پهبادهای دشمن را شناسایی و برخورد کوبنده و جدی با آن ها انجام داده است.

کد خبر 1090893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha