دولت‌مردان برای احیای روح امید در جامعه تلاش کنند/لزوم انتخاب استانداران و فرمانداران کارآمد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان جدید در مورد بازسازی اعتماد عمومی، گفت: همه دولتمردان باید تلاش کنند تا این خسران سال های گذشته مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۱۲شهریور) در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت امام سجاد (ع)، بیان کرد: تقوا سفارشی مهم از اولیای دین است، اینکه در زندگی با توجه به تقوا رفتار کرده، حق را ناحق نکنیم، حلال و حرام را بشناسیم و انسانی پرکار، خیررسان که آزارش به کسی نمی‌رسد باشیم نشان از پرهیزگاری دارد.

 

خطیب جمعه ساری افزود: امام سجاد (ع) در دعای مفید هفتم صحیفه سجادیه تاکید کرده که  زمانی که پای مشکلات و امورات مهم در میان باشد همه دست نیازمان به سوی خدا دراز می‌کنیم به این مفهوم است که این خدا خدای خوبی است، ما هم باید بنده خوبی باشیم و به حرف و کلام خدا احترام بگذاریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن قرائت سوره والعصر، گفت: خداوند متعال در این سوره هدایت ما انسان‌ها را با یک ادبیات بازاری و تجارتی مطرح کرده و به انسانها هشدار دادند که همه در بازار دنیا در حال ضرر هستند و دو تفاوت برای تجارت سودآور و زیان رسان بیان کردند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در تجارت واقعی سرمایه و سرمایه‌گذار یا تاجر و کالا یکی هستند، انسان هم سرمایه و هم سرمایه‌گذار است و باید سرمایه وجودی خود را به تولید و سود برساند، حال چنانچه انسان دنیا را فروخته و آخرت بخرد، حتی اگر در دنیا هیچ چیزی نداشته باشد سود کرده اما چنانچه آخرت را از دست بدهد و دنیا بخرد اگر تمام دنیا را هم که داشته باشد، متضرر شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه همه انسان‌ها در بازار دنیا درحال ضرر کردن هستند، اذعان کرد: راه ضرر نکردن همان آخرت خریدن است، که آن هم از طریق توجه به چهار اصل؛ داشتن ایمان در زندگی، انجام عمل صالح و شایسته، حق‌گرایی در کنار هم‌افزایی و دلداری دادن به یکدیگر و در نهایت صبوری کردن است.

 

وی عنوان کرد: همه ما در مقابل خدا سروپا نیاز هستیم، خداوند غنی بوده و به هیچ چیز نیازی ندارد، خداوند ما را به خودش واگذار کرده تا اکرام کند نه به مردم که ما را تحقیر کنند، نیاز به خداوند با عزت و  نیاز به مردم با ذلت همراه است، پس باید دست نیازمان را تنها به‌سوی خدا دراز کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی، خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) ۳۵ سال در شرایط خفقان و سختی زندگی میکرد، که هم پیام کربلا و دستاوردهای آن را حفظ می‌کرد و هم به تربیت انسان می‌پرداخت، در این میان امامت کرده و همواره داغ کربلا در دلش زنده می‌شد.

 

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: هفدهم شهریور ماه با عنوان یوم الله به روز جمعه سیاه معروف است که جمعیت پرشور و انقلابی مومن به میدان آمدند و بسیاری به شهادت رسیدند، که اگر این شجاعت و شهادت نبود امروز ما پیروزی انقلاب و عزت اینچنینی را تجربه نمی‌کردیم، امروز روز مبارزه با استعمار انگلیس است، مردم هرگز نباید تاریخ جنایت‌های استعمارگران را فراموش کنند چرا که خواب رشدکردن در کنار شیاطین تعبیری ندارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به حضور ۲۰ ساله آمریکایی‌ها در افغانستان، عنوان کرد: حاصل این حضور جز ناامنی، افزایش تولید مواد مخدر، کشتار و غارت اموال چه بود؟ در نهایت هم که در حال فرار حیوانات خانگی خود را بردند اما دوستان داخلی و خائن را جاگذاشتند این باید آویزه گوش آمریکادوستان باشد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت، اعلام کرد: مردمی بودن دولت به مفهوم بهره‌وری کم و کار و تلاش زیاد، اینکه هر مصوبه و طرحی باید پیوست عدالت داشته باشد، مشروعیت و لازمه حکومت به عدالت‌ورزی است، مسئولان عادل باشند، فسادستیزی مکمل عدالت است و  دولت‌مردان باید اعتماد و امید مردم را احیا کنند، حل موضوع تعارض منافع شخصی و عمومی و اینکه یکی از عوامل اصلی فساد همینجا است و بالاخره اینکه باید کاری کنیم که افراد شایسته صالح روی کار بیایند، باید مدنظر باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امام سجاد (ع) برای کسانی که بعد از مرگ آثار گناهشان همچنان پیدا است، اظهار تاسف کردند، گفت: چنانچه دولت‌مردان بد مدیریت کنند آثارش سال‌ها باقی است، همه ما حواسمان باید جمع باشد.

 

خطیب جمعه ساری در پایان تاکید کرد: از آیت الله رئیسی رییس جمهور درخواست داریم این  توصیه‌ها را در چینش‌های استانی رابطه با انتخاب استانداران و فرمانداران به‌کار گیرند تا مدیران مردمی، دلسوز و جهادی و دارای دغدغه روی کار بیایند نه مدیرانی که صفر کیلومتر هستند.

کد خبر 1090899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha