دستگاه های متولی با مشارکت مردم نقاط سوخته تالاب انزلی را بازسازی کنند

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه دستگاه‌های متولی با کمک مردم نقاط سوخته تالاب در حریق اخیر را بازسازی کنند گفت: به این ترتیب علاوه بر جلوگیری از تصرفات غیرقانونی، تالاب و منابع طبیعی نیز حفظ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، 12 شهریور ) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان انزلی با تاکید بر بازسازی نقاط سوخته تالاب انزلی در حریق اخیر گفت: در غیر اینصورت این بخش از تالاب نیز به سرنوشت دیگر قسمت‌های آن که مورد تصرف قرار گرفت، دچار می‌شود.

 

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: اگرچه آتش‌سوزی تالاب مسئله جدیدی نیست و هرازگاهی چنین اتفاقاتی عمدا یا سهوا رخ می دهد اما از همه کسانی که در این چند روزه تلاش کردند، زحمت کشیدند و در صحنه بودند تا بلکه بتوانند خصوصا در روزهای اول با چنگ و دندان و ابزار بدوی آتش را مهار کنند و میزان خسارت کم کنند، تشکر می‌کنم.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه در این سال‌ها هر از گاهی آتش سوزی‌ها و تصرفاتی رخ می‌دهد، اگر با متخلفین برخورد قاطع صورت می گرفت کسی برای بار دوم جرات نمی‌کرد چنین کاری کند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید دستگاه قضایی این افراد و پشت پرده‌های این جریان را در شهرستان به صورت علنی محاکمه کند. محاکمه علنی فقط برای مفسد دلار، ارز و سکه نیست، همین تخلفات را هم باید علنی محاکمه کنند تا مردم بدانند چه کسانی پشت این قضیه هستند و چه حکمی صادر شده است.

 

خطیب جمعه انزلی ادامه داد: اینکه پرونده‌ای تشکیل شود و احکامی صادر شود که بازدارنده نباشد و حتی پیگیری هم نشود، دردی دوا نمی‌کند. لذا از دستگاه قضایی شهرستان می‌خواهیم علنا و با قاطعیت به این مسئله رسیدگی کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد: محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها و مسئولین باید محدوده این آتش‌سوزی را  نقشه‌برداری و دائما رصد کنند تا عده ای از غفلت مسئولین سوءاستفاده نکنند و هر روز یک تکه از این بخشی که دچار آتش‌سوزی شده را تصرف کنند.  

کد خبر 1090902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha