مسابقات جام دریا دوستی های بین کشورهای حاشیه خزر را مستحکم می کند

زارع گفت: برگزاری اين دوره از مسابقات جام دریا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، بسترساز افزایش تعاملات و تعمیق دوستی‌ها بین کشورهای حاشیه دریای خزر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «ارسلان زارع» عصر امروز(جمعه،۱۲شهریور) در مراسم اختتامیه ششمین دوره جام دریا اظهار کرد: روابط مستحکم میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر از نوع روابط قوی و محکم بوده و هرچه زمینه ارتباطات نظامی، اقتصادی و سیاسی این منطقه افزایش یابد امنیت و آرامش بیشتری را در این دریا خواهیم داشت. 


استاندار گیلان افزود: کشورهای منطقه، ضامن امنیت دریای خزر بوده و حضور دیگران در این دریا معنا ندارد؛ از این رو افزایش صلح و دوستی در خزر، راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است. 


وی خاطر نشان ساخت: این مسابقات می‌تواند بشارت‌دهنده‌ تداوم روابط خوب بین کشورها باشد و فصل نوینی از همکاری‌های چند جانبه را برای پیوندهای استراتژیک پیش روی کشورهای حاشیه دریای کاسپین قرار دهد. 


زارع تاکید کرد: استمرار این مسابقات در سال‌های آینده علاوه بر آشنایی بیشتر و بهتر کشورهای حاشیه دریای خزر به تجربیات و آموزش‌های روز نظامی، ورزشی و تقویت برادری میان کشورها شده و ارتقا دوستی و همکاری میان نیروی دریایی کشورهای حاضر را بدنبال دارد. 


وی ابراز امیدواری کرد: طی روزهای برگزاری مسابقات خاطرات خوشی از جمهوری اسلامی ایران و استان زیبا و سرسبز گیلان که آوازه بلندی در فرهنگ اصیل و بومی دارد برای کشورهای شرکت کننده به یادگار بماند. 


گفتنی است؛ بندرانزلی از دوم شهریور به مدت ۱۰ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریا بود.

کد خبر 1090930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha