تاکید دولت سیزدهم به عمق بخشی دیپلماسی فعال در تراز اندیشه های انقلاب اسلامی

عزیزی گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در عمق بخشی به دیپلماسی فعال و در تراز اندیشه های انقلاب اسلامی، امروز بهترین شرایط برای تعاملات عالی با کشورهای منطقه و جهان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 13 شهریور) با اشاره به دیپلماسی دولت سیزدهم به خبرنگاران گفت: هدف مشترک مجلس و دولت، سیاست فعال خارجی است و هدف از شرکت در کنفرانس بغداد، انجام تعاملات منطقه ای و بین المللی دیپلماسی فعال سیاسی است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای حاضر در کنفرانس بغداد نیز بر نقش تاثیر گذار ایران بر معادلات منطقه و جهان تاکید کرده اند و خواستار استحکام روابط کشورها در زمینه های مختلف شده اند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دیدارهای هیئت ایرانی با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق بر حل مشکلات و موانع در حوزه اقتصادی تاکید شده و با توجه به رویکرد دولت جدید در عمق بخشی به دیپلماسی فعال و در تراز اندیشه های انقلاب اسلامی، امروز بهترین شرایط برای تعاملات عالی با کشورهای منطقه و جهان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: سیاست خارجی کشور ما بر حفظ منافع ملی و عزت و احترام متقابل استوار شده و هر کشوری عزت ملت ایران را حفظ کند در تعاملات مورد توجه قرار می گیرد.

عزیزی تصریح کرد: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی میان کشورهای منطقه، موجب افزایش رونق، رفاه و آسایش مردم نیز خواهد شد.

خاطر نشان می شود، کنفرانس بغداد چندی پیش با حضور مقامات ارشد کشورهای ایران، عراق، عربستان، امارات، مصر، فرانسه و با هدف بررسی زمینه های مشترک همکاری و تحولات منطقه برگزار شد.

کد خبر 1091053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha