واکسن هراسی داغی بر دل خانوارهای قمی

درحالی‌که روزانه تعداد زیادی از همشهریان قمی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند اما عده‌ای در فضاهای مجازی سعی در گسترش واکسن هراسی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، طبق نظر اغلب کارشناسان و متخصصان امر سلامت دنیا و کشور، تنها راه مقابله با کرونا رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از واکسن است، واکسنی که نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا از آن استفاده‌شده و در راستای مقابله با کرونا اثربخش بوده است.
 

از ابتدای تزریق واکسن در کشور، موضوع واکسن هراسی آغاز و روز به روز نیز گسترش یافت، هرروز با ابعاد تازه‌ای آغاز به کار، مثلاً یک‌بار گفتند که هر فردی واکسن بزند داخل بدن او سیستم ردیابی قرار می‌گیرد، یک‌بار گفتند هرکسی واکسن بزند، همجنسگرا می‌شود، یک‌بار گفتند هرکسی واکسن بزند به شکل حیوانات درمی‌آید، یک‌بار دیگر گفتند فرد واکسن زده بعد از دو سال می‌میرد، یک‌بار گفتند اگر واکسن بزنید بدن شما حالت آهن‌ربایی پیدا می‌کند و...... که این‌همه هجمه علیه واکسیناسیون در داخل کشور نشان‌دهنده یک حرکت ساماندهی شده و باتدبیر است.


زمانی که مقام معظم رهبری دو دوز واکسن را دریافت کردند، برخی از این جریان‌های واکسن هراسی سکوت کردند اما جریان‌های دیگر و معاند نظام مجدد کوشیدند تا واکسن را عامل مرگ‌ومیر معرفی کنند درصورتی‌که طبق اعلام نظر مسئولان بهداشت و درمان اگر کسی دو دوز واکسن را زده باشد و حدود دو ماه از واکسن دوز دوم او گذشته باشد، شاید درگیر کرونا شود، اما کرونای وی خفیف بوده و فوت نمی‌کند.


در استان قم طی هفته گذشته آمار فوتی‌های کرونا به آمار سرسام‌آوری رسید به‌گونه‌ای که در یک روز 34 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد اغلب آن‌ها واکسن نزده بودند.


«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هرروز به مراکز درمانی می‌روم و مشاهده می‌کنم که وضعیت بیماران چگونه است، تمامی بیماران بدحال که در بیمارستان هستند، واکسن نزده‌اند.
 

وی گفت: متأسفانه واکسن هراسی در قم بسیار زیاد است و اغلب افرادی که به این مسائل دامن می‌زنند، هیچ اطلاعات علمی مناسبی در مورد واکسن و مسائل پزشکی ندارند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این امر واکسن هراسی موجب شده تا دپوهای دانشگاه مملو از واکسن باشد و کسی به مراکز برای دریافت واکسن مراجعه نکند و در مقابل هم ما شاهد باشیم که مراکز درمانی مملو از جمعیت و بیمار کرونایی است.


قدیر گفت: این داغ فوت بیماران کرونایی برای ما سنگین است و اینکه چرا گروه‌های سنی واجد شرایط برای دریافت واکسن مراجعه نمی‌کنند، دلیلش همین واکسن هراسی‌هاست که مشاهده می‌کنیم.


چندی پیش کلیپی در فضای مجازی از روستای باقرآباد قم منتشر شد، مبنی بر اینکه 14 نفر از افراد مسن در این روستا که واکسن زده بودند، جان خود را از دست دادند، پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این خبر کاملاً کذب محض بوده و زمانی که فرد سازنده کلیپ دستگیر شد مشخص شد که از گروه‌های خاص پول دریافت کرده تا این مسائل را بگوید.


اما نکته‌ای که وجود دارد چه فرد یا افرادی دنبال این واکسن هراسی‌ها هستند و اینکه این افراد که بعضی اوقات به نام دین در راستای واکسن هراسی گام برمی‌دارند آیا، سخنان مقام معظم رهبری و علما را نشنیده و خود را برتر از آن‌ها می‌دانند.

کد خبر 1091063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha