۱۱۳ بسته معیشتی و بهداشتی از محل موقوفات فارس در ایام شیوع بیماری کرونا بین نیازمندان توزیع شد

حجت الاسلام موسوی گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا، امکان طبخ خوراک گرم نبود میزان، ۱۱۳ بسته معیشتی و بهداشتی از محل موقوفات فارس و خیرین، بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 13 شهریور) در جمع خبرنگاران که در سالن «عترت» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، گفت: بخش عمده نیات واقف به خاطر شیوع کرونا به شکل کمک های مومنانه شکل می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که از زمان شیوع بیماری کرونا خیرین و واقفین بزرگوار فعالیت خوبی را به اجرا رساندند و برای رضای خدا کمک های مومنانه زیادی انجام دادند، تاکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه و به این خاطر که در ایام شیوع بیماری کرونا، امکان طبخ خوراک گرم نبود میزان، 113 بسته معیشتی و بهداشتی از محل موقوفات فارس و خیرین بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه فردا در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع)، 20 هزار بسته معیشتی توزیع می شود که 12 هزار مورد از محل موقوفه «صاحب دیوانی» و مابقی از محل سایر موقوفات تامین شده است، تاکید کرد: این بسته های معیشتی بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی موسسات خیریه و خانواده های نیازمند تحت پوشش مراکز افق بقعه های متبرکه توزیع می شود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه 10 هزار بن کارت معیشتی از بدو شیوع از محل موقوفات فارس و کمک های خیرین به منظور حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان توزیع شده است، تاکید کرد: در طرح «تبرکات علوی» از محل موقوفه زالی مبلغ بیش از 2 میلیارد تومان تامین و بین چهار هزار ایتام کمیته امداد و بهزیستی واریز شد.

وی با یادآوری این مطلب که اعزام و حمایت از پنج هزار مبلغ به منظور تبلیغ برنامه های فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی طی 2 سال در دستور کار قرار داست، افزود: حمایت از هیئات مذهبی با اعتبار 74 میلیارد ریال اجرای طرح «شمیم حسینی» در سال های 99 و 1400 شکل گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اهدای 33 میلیارد ریال از محل موقوفات «صاحب دیوانی»، «آقاباباخان»، «علی اکبر قوام» و «معزالوزاره» در قالب ارزاق بین بیمارستان های خط اول کرونا طی سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری شکل گرفت، اضافه کرد: یک هزار و 500 بسته معیشتی به به ارزش هر کدام پنج میلیون ریال بین کادر درمان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از موسسات خیریه استان به مبلغ 6 میلیارد ریال شکل گرفت، افزود: 72 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با هزینه 250 میلیون تومان آزاد شدند.

حجت الاسلام موسوی از راه اندازی مراکز «افق» خبر داد و گفت: تاکنون 25 مرکز «افق» فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار بسته معیشتی میان مددجویان توزیع شده است، افزود: پنج سری جهیزیه به ارزش هشت میلیارد و 280 میلیون ریال توزیع می شود و توزیع پنج هزار و یکصد بسته مهر تحصیلی به ارزش 521 میلیون تومان سال گذشته میان دانش آموزان توزیع شد و امسال هم پنج هزار بسته تحصیلی توزیع می شود.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری این مطلب که 30 هزار غذای گرم بین کارتن خواب ها تهیه و توزیع شده است، افزود: 21 کارگاه «شمیم خدمت» با اشتغال زایی برای 37 نفر راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا کارگاه تولید ماسک در جوار حرم مطهر سید علی بن حمزه (ع) راه اندازی شد و چهار کارگاه دیگر هم در مناطق دیگر راه اندازی شده است.

 

کد خبر 1091067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha