عزاداری دهه سوم محرم در کانون «الزهرا (س)» برگزار می شود

حضوری از برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه سوم محرم به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم در دهه اول و دوم محرم میزبان عزاداران و سوگواران حسینی با برگزاری برنامه های عزاداری بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم افزود: این برنامه در دهه سوم محرم نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این مراسم به مدت سه شب و به همت هیات مذهبی «یاوران ولایت» از شنبه 13 شهریورماه تا دوشنبه 15 شهریور در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

حضوری خاطرنشان کرد: در این آیین سوگواری و عزاداری، حجت الاسلام فتاحی از اساتید حوزه علمیه جهرم به سخنرانی می پردازد و میرزایی از ذاکران اهل بیت (ع) نوحه خوانی می کند.

 

وی گفت: همچنین مداحان نوجوان کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» نیز در این سه شب به مرثیه خوانی و نوحه سرایی در رثای سید و سالار شهیدان می پردازند.

  

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم به زمان برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: آیین سوگواری و عزداری سیدو سالار شهیدان هر شب پس از نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

حضوری در پایان اظهار کرد: این مراسم در فضای باز و ایجاد فاصله های لازم به وسیله صندلی برگزار و ماسک زدن در طول مدت برنامه الزامی است.

کد خبر 1091103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha