۴۰درصد واحدهای راکد با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند

تشنه دل با بیان اینکه فروش کالا مشکل بزرگ تولید در سطح استان سمنان است، گفت: ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی تشنه دل» در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی سمنان ضمن  بیان اینکه اگر می‌خواهیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم، باید به مقوله بازار نیز توجه داشته باشیم،گفت: ۴۰ درصد واحدهای راکد با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند و گاهی نیز تولیدکنندگان به دلیل طرح اولیه نامناسب تولید ورشکست شدند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هشت درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان را غیرفعال دانست وافزود: در بسیاری از مواقع همکاری نداشتن بانک‌ها با واحدهای تولیدی باعث تأخیر در تزریق اعتبار و ورشکستگی واحدها پیش از آغاز به کار می‌شود.

 

وی بااشاره به اینکه شراکت بانک‌ها با واحدهای تولیدی قسمت زیادی از مشکلات چرخه تولید را حل می‌کنداظهارداشت: بانک‌ها خود را شریک واحدهای تولیدی نمی‌دانند و آن‌ها را به عنوان منبع درآمد خود می‌شناسند و این رویکرد نادرست زمینه ورشکستی واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

 

تشنه دل با بیان اینکه بانک‌ها خود را در سود و زیان فعالیت واحدهای تولیدی شریک بدانند و مشکلات تولیدکنندگان را با تملک واحدها و تجهیزات دوچندان نکنند، تاکید کرد: سازگاری نداشتن ارکان نظام اقتصادی مانند نظام مالیاتی، بانک‌ها و کسب و کارها با یکدیگر، مشکلات و موانع واحدهای تولیدی را افزایش داده است.

 

کد خبر 1091134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha