۳۵۰ بهورز در گیلان جذب می شوند

حیدرزاده با بیان اینکه امسال ۳۵۰ بهورز در گیلان جذب می شوند گفت: موفق ترین مداخلات بهداشتی در سطح کشور گسترش طرح بهورزی بوده است که ارتقای سلامت جامعه را رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه، ۱۳ شهریور) در جمع بهورزان با تبریک روز بهورز، خدمات ارزنده ی بهورزان را ارج نهاد و اظهار کرد: بدون شک موفق ترین مداخلات بهداشتی در کشور، گسترش طرح بهورزی بوده که ارتقای سلامت جامعه در روستاها را به ارمغان آورده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: بهورزان با احساس مسئولیت بالا در شرایط پاندمی کووید، علاوه بر خدماتی که در خانه های بهداشت ارائه می کنند، در فرایند واکسیناسیون و مراکز کووید حضور پررنگی دارند و جانفشانانه طی یک سال و نیم‌ گذشته اقدام کرده اند.


حیدرزاده با اشاره به خدمات متنوعی که بهورزان در خانه بهداشت ارائه می کنند بیان کرد: شناسایی جمعیتی جغرافیایی روستا، سرشماری خانوارها و جمع آوری اطلاعات آماری کامل جمعیت تجت پوشش خانه بهداشت و تنظیم زیج حیاتی و پرونده خانوار، برقراری ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنان در زمینه های مختلف بهداشتی، آموزش بهداشت در کلیه زمینه های بهداشتی، آموزش بهداشت در کلیه زمینه های بهداشتی و خدمات بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، بهداشت محیط روستا در خانه های بهداشت روستایی توسط بهورزان در طول سال انجام می گیرد.

 

به گفته وی، علاوه بر این، خدمات بهداشت حرفه ای و بهداشت کارگران، پیگیری منازل در زمینه های مختلف بهداشتی، همکاری با پزشک خانواده، مشارکت در اجرای طرح های ادغام شده در نظام شبکه، تلقیح واکسن که به صورت تزریقات زیرجلدی، داخل جلدی و عضلانی انجام می گیرد، کمک های اولیه، درمان های ساده علامتی مشخص شده، جلب همکاری مردم جهت پیشبرد برنامه های بهداشتی و جمع آوری و ثبت آمار، تنظیم و ارسال گزارش فعالیت ها به مرکز بهداشتی درمانی توسط بهورزان در سطح استان انجام می شود.

 

حیدرزاده تصریح کرد: یک هزار و ۵۳۸ بهورز در ۹۶۵ خانه بهداشت روستاهای استان گیلان به مردم خدمات ارائه می کنند.

 

وی تاکید کرد: آموزش بهورزان به صورت تخصصی در ۲۳۰ مرکز آموزش بهورز کشور انجام می شود و امسال ۳۵۰ بهورز در گیلان جذب می شوند.

کد خبر 1091174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha