آمار قربانیان کرونا در فارس ۶ هزار و ۲۴۶ نفری شد

همتی گفت: در ۲۴ گذشته، ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه 13 شهریور) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان به 416 هزار و 748 نفر اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 24 گذشته، 21 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس به ۶ هزار و 246 نفر رسید.

وی اعلام کرد: از سه هزار و 966 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان فارس بستری هستند حال 376 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 365 هزار و 973 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت این دانشگاه تصریح کرد: با توجه به شدت سرایت پذیری بالای کرونای دلتا، راهی جز رعایت جدی پروتکل های بهداشتی نداریم و باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از دورهمی های خانوادگی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری را در اولویت قرار دهیم.

وی اعلام کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۴۷ هزار دوز واکسن کرونا به مردم استان تزریق شده است و با دریافت محموله جدید واکسن کرونا از وزارت بهداشت، از امروز فعالیت مراکز واکسیناسیون و روند تزریق با شدت و قوت ادامه می یابد و افرادی که موعد واکسن آنان فرا رسیده و پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند به مراکز معرفی شده در پیامک مراجعه کرده و به سرعت واکسن کرونا را دریافت کنند تا هرچه سریع تر بتوانیم به ایمنی عمومی در سطح جامعه دسترسی پیدا کنیم.

کد خبر 1091187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha