لزوم پیگیری مضاعف برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن به گیلان

زارع با اعلام رنگ‌بندی‌های جدید کرونایی طبق گزارش وزارت بهداشت و اینکه تنها چهار شهرستان دارای وضعیت قرمز هستند؛ بر لزوم پیگیری مضاعف برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن به گیلان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(شنبه،۱۳ شهریور) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان از کاهش حدود ۵۰ درصدی تعداد بیماران بستری در استان نسبت به دو هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرستان املش در وضعیت زرد، شهرستان های انزلی، صومعه سرا، آستانه اشرفیه و لنگرود در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های گیلان از جمله مرکز استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

 

استاندار گیلان خروج تدریجی گیلان از وضعیت قرمز کرونایی را امیدوار کننده دانست و بر لزوم تداوم توجه به رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی تأکید کرد.

 

وی ادامه داد: در کنار ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون، جلب همکاری بیشتر مردم در مراعات دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان در دستور کار باشد.

 

زارع ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید برای اختصاص سهمیه بیشتر به گیلان تلاش و پیگیری مضاعف شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان توسط دولت و دانشگاه علوم پزشکی، از بهره برداری از ۳۴۰ پروژه کوچک دیگر در آینده ای نزدیک خبرداد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از تلاش های صداوسیمای مرکز استان و کمیته رسانه و فضای مجازی، اضافه کرد: استمرار اطلاع‌رسانی درباره ویروس و وجوه مختلف این بیماری و انعکاس اهتمام دستگاه های متولی برای تأمین واکسن مورد نیاز به جامعه مورد انتظار است.

 

استاندار گیلان به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کمترین عوارض واکسن‌های تولید داخل و وارداتی به کشور اشاره و بر لزوم اطلاع‌رسانی این موضوع توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی به ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان تأکید کرد.

 

 

کد خبر 1091194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha