فوریت ‌های اجتماعی مانند خدمات توانبخشی، ویژه سازمان بهزیستی است

فیروزی گفت:با وجود اشتراک و همپوشانی در برخی خدمات بهزیستی با سایر دستگاهها، فوریت ‌های اجتماعی مانند خدمات توانبخشی، خاص بهزیستی است و هیچ سازمان دیگری در کشور چنین خدمتی به جامعه ارائه نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» امروز(۱۳ شهریور) در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی مهر حقی از اورژانس اجتماعی به عنوان یک برند تخصصی بهزیستی نام برد و گفت: با وجود اشتراک و همپوشانی در برخی خدمات بهزیستی با سایر دستگاهها، فوریت ‌های اجتماعی مانند خدمات توانبخشی، خاص بهزیستی است و هیچ سازمان دیگری در کشور چنین خدمتی به جامعه ارائه نمی‌دهد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی کار در اورژانس اجتماعی را سخت و فرساینده توصیف کرد و گفت: با وجود گذشت ۲۳ سال از تأسیس این نهاد مهم اجتماعی، هنوز ساختار قانونی پایداری برای نیروهای انسانی و تشکیلات آن در کشور وجود ندارد.

 

فیروزی یادآور شد: البته در اواخر دولت قبل، وزارت رفاه در صدد تهیه لایحه‌ ای در این مورد بود که کار به دولت جدید واگذار گردید و اطلاع داریم که موضوع ساختار و تشکیلات اورژانس اجتماعی، در سطح سازمان بهزیستی و وزارت رفاه در حال پیگیری است.

 

وی از اورژانس اجتماعی به عنوان یک خدمت تأثیرگذار و فراگیر در کشور نام برد و گفت: امروز همه می‌دانند که هر جا یک مشکل اجتماعی در سطح فردی و خانوادگی وجود دارد باید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و اهمیت فعالیت‌ها و خدمات این نهاد روز به روز بیشتر در سطح جامعه مشخص می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بر به ‌روز رسانی و بازآموزی دانش تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی تأکید کرد و گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی، مددکاران و روان‌شناسان این بخش باید با آخرین نظریات و دیدگاه‌های علمی در مورد مخاطرات اجتماعی، اصول مددکاری، مداخلات مؤثر در بحران‌های فردی و خانوادگی آشنا بوده و به مباحث علمی و تخصصی، تسلط داشته باشند تا تصمیمات آنها منطبق بر دانش و تجربه باشد.

 

وی گفت: بهزیستی کارهای مهم و درست زیادی انجام می‌دهد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی خوب و منسجم، مردم از آنها اطلاعی ندارند اما به محض اینکه کوچک‌ترین خطایی در یک گستره‌ خدمتی بسیار بزرگ رخ می ‌دهد همه روی آن تمرکز می‌کنند.

 

فیروزی تأکید کرد: باید خدمات بسیار خوب بهزیستی در زمینه‌های تخصصی که خاص بهزیستی است و هیچ نهاد و سازمان دیگری در کشور آن را انجام نمی‌دهد برای مردم بازنمایی و بازگویی شود تا جامعه به جایگاه و اهمیت این سازمان اجتماعی تخصصی پی‌ببرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: خیلی‌ها از ۱۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در ۵ ماه گذشته و از ۲ هزار مأموریت اورژانس اجتماعی در این مدت اطلاع ندارند.

 

وی گفت: کار شما بسیار مهم و حساس است و به همین خاطر، باید همه‌چیز با سرعت و دقت کامل و در نهایت صحت و کمال انجام گیرد چون تأخیر در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان یا افراد در معرض آزار و آسیب، ممکن است مداخله را به تأخیر بیندازد و مشکلات جدی‌تری برای فرد و خانواده ایجاد نماید.

کد خبر 1091215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha