طرح شهید سلیمانی از اهمیت بالایی برخوردار است

حیدری با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این طرح با شناسایی و رهگیری و پیگیری افراد مبتلا می‌تواند از ابتلا افراد دیگر جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین باید درگاه‌های مرزی به صورت ویژه کنترل و تدابیر لازم اندیشه شود و نگذاریم مانند انتشار ویروس کرونای در شهرستان مردم منطقه را آلوده کند.‌

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه نمی‌ توانیم مانع پهلو گیری کشتی‌های تجاری شویم افرود: در این راستا نیز می توانیم با جدیت مانع ورود کسانی شویم که احتمال ناقل بودنشان هست و یا تست pcr آن‌ها مثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: نفرات و بازرس‌های بهداشتی در همه جا از بخش مرکزی تا روستا‌ها و بخش مینو باید مستقر باشند تا از میزان رعایت ارگان ها، ادارت و افراد گزارش‌هایی تهیه و در صورت نیاز برخورد جدی شود.

 

حیدری از دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواست تا با توجه به شرایط کنونی سهمیه واکسن در خرمشهر دو برابر شود و اضافه کرد: از روز اول در شهرستان خرمشهر آموزش به زبان ساده در دسترس مردم نبوده و یکی از بستر‌های اساسی در حال حاضر فضای مجازی است که دانشگاه علوم پزشکی موظف است در راستای اقناع سازی در زمینه درمان در این بستر و دیگر بستر‌ها فعالیت کند.

 

وی بر لزوم شفاف سازی نسبت به مسائلی مانند ابهام موجود در طرح شهید سلیمانی و اعتبارات بیمارستان ولیعصر خرمشهر تاکید کرد و ادامه داد: درست است که سازمان منطقه آزاد اروند ساختمان نیمه فعالی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده اما تهیه تجهیزات آن هزینه بالایی در پی خواهد داشت از این رو خواستار بررسی مسئله اعطای اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز بیمارستان ولیعصر این شهرستان هستیم چرا که آمار بیماران و مراجعه کنندگان در شهرستان بالاست.

 

فرماندار ویژه خرمشهر از مسئولان مرکز بهداشت و درمان خواست آمار افراد واکسینه شده و افراد گروه‌های هدفی که تا به حال واکسن خود را دریافت نکرده اند، را در اختیار فرمانداری بگذارد و ابراز کرد: باید این آمار در اختیار فرمانداری خرمشهر قرار گیرد تا راه حلی برای ترغیب شهروندان برای دریافت واکسن اندیشیده شود.

 

وی همچنین با اشاره به طرح شهید سلیمانی اذعان کرد: طرح شهید سلیمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در این طرح با شناسایی و رهگیری و پیگیری افراد مبتلا می‌تواند از ابتلا افراد دیگر جلوگیری کند.

 

«حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» در این نشست با قدردانی از فعالان جهادی در حوزه درمانی عنوان کرد: پیگیری مشکلات زیرساختی شهر در تعارض با مسئله کرونا نیست بلکه وقتی شهر مشکل زیر ساختی دارد مشکل بهداشتی دارد، مشکل کرونا از سوی دیگری اوج می‌گیرد.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه در شهرستان شاهد کاهش آموزش‌های مقابله با کرونا هستیم و مردم نسبت به واکسن اعتماد ندارند تاکید کرد: در حال حاضر هم باید آموزش مقابله با کرونا بدهیم و هم نسبت به راهکار‌های مقابله با آن و واکسیناسیون نیز اعتماد سازی کنیم.

 

در ادامه نیز «ساسان قربانی» سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در ۴۵ روز گذشته هیچ یک از افرادی که جانشان را از دست دادند دو دز واکسن را دریافت نکرده بودند خاطر نشان کرد: کسانی که برای تزریق واکسن مراجعه می کنند از نداشتن علائم کرونا اطمینان حاصل کنند و با مشاهده علائم بیماری شش هفته منتظر بمانند.


«محمد لویمی» نیز در این نشست گفت: در حال حاضر علاوه بر چاله‌های آسفالت با معضلاتی مثل پرداخت نشدن حقوق، انباشت زباله و پسماندها، مشکلات فاضلاب و هزاران هزار مشکل کوچک و بزرگ دیگر دسته و پنجه نرم می‌کنیم که ناشی از نگاه به دستگاه قضا برای حل مشکلات ماست.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر یاد آور شد: برای حل مشکلات در خرمشهر ما نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها در شهرستان هستیم.

 

کد خبر 1091235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha