دزفول در قله پیک کرونا قرار دارد

وی با بیان اینکه کمترین سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است روزهای سخت، تلخ و غمباری را رقم بزند گفت: کاهش ۱۰ درصدی آمار کرونا در دزفول، تبدیل به عادی انگاری مردم نباید بشود.

«علی قمیشی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به آخرین رنگ بندی‌ها از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرستان دزفول مجددا از نظر شیوع بیماری و بستری، قرمز شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: آنچه که در تحلیل و رصد آمار بیماران مراجعه‌ کننده و نیز بررسی میدانی در بیمارستان مشاهده می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم شهرستان دزفول به قله‌ی پیک کرونا رسیده است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این ثابت شدن و قرار گرفتن روی قله شروعی برای روند کاهشی در روزهای آینده باشد اضافه کرد: البته هنوز زود است که بگوییم روند کاهشی شروع شده چون هنوز شروع نشده و ما در قله هستیم.

 

قمیشی به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته آمار مرگ و میر فوت افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند، بسیار نادر بوده، واکسن ممکن است ابتلا به بیماری را کاهش ندهد اما از آمار مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

 

وی به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در دزفول اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر آمار بستری در بیمارستان ۳۲۰ تا ۳۳۰ نفر رسیده بود و همچنین روزانه قریب به ۷۰۰بیمار سرپایی به بیمارستان مراجعه می‌کردند؛ در حال حاضر موارد بستری در بیمارستان بزرگ دزفول زیر ۳۰۰ نفر رسیده و همچنین مراجعه بیماران سرپایی کاهش داشته و در مجموع بیماران سرپایی و بستری ابتلا به کرونا در شهرستان دزفول حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که شرایط فعلی، شرایطی بسیار شکننده‌ای است و عنوان کرد: اعتقاد به عادی شدن شرایط و ضعیف شدن ویروس کرونا، افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش ۱۰ درصدی آمار کرونا، تبدیل به عادی انگاری مردم نباید بشود تصریح کرد: بدون شک بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن بستگی دارد که امیدواریم سویه‌ای جدید از بیماری وارد منطقه نشود.

 

قمیشی در واکنش به آماربالای فوتی‌های بیماران کرونایی دزفول که درفضای مجازی منتشر شده بود ابراز کرد: در فضای مجازی آمار فوتی روزانه ۱۶ الی ۱۸ نفر در دزفول منتشر شده بود در حالی که آمار فوتی‌ها در شهرستان اصلا به این میزان نبوده و این آمار را تکذیب می‌کنیم.

 

وی درباره روند سرعت بخشی واکسیناسیون در دزفول خاطر نشان کرد: سهمیه‌ واکسن در هفته‌ آینده افزایش خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از افزوده شدن دو مرکز واکسیناسیون به مراکز تجمعی دزفول خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج مرکز تجمعی در دزفول مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند و دو مرکز بزرگ دیگر با کمک حسینیه ثارالله و اداره ورزش و جوانان بزودی راه اندازی می‌شود و در نوبت صبح و عصر خدمت‌رسانی می‌کنند و در صورت پاسخگو نبودند نیاز مردم تعدادی از این مراکز را شبانه‌روزی می‌کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون خانواده های کادر درمان تصریح کرد: بر اساس برنامه وزارتی عملیات واکسیناسیون خانواده های کادر درمان دزفول از روز (شنبه ۱۳ شهریور) در مرکز دیالیز زنده یاد معتمد آغاز شده است.

 

قمیشی با بیان اینکه طی ۲ روز صبح و عصر تیم های واکسیناسیون فعالیت خواهند داشت یاد آور شد: قریب یک هزار نفر در این مرحله علیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

 

کد خبر 1091248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha