بیش از ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آستارا پرداخت شد

ملکی‌نژاد گفت: طی سال جاری ۱۵ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال در بندر آستارا پرداخت شد.

«غلامرضا ملکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به نوع طرح‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

رییس صندوق کارآفرینی امید بندر آستارا با بیان‌ اینکه طی سال جاری  ۱۵ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات اشتغال به ۶۷ نفر پرداخت شده است.

 

وی تسهیلات پرداختی را در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات دانست و تصریح‌کرد: در راستای ارائه این تسهیلات برای ۷۵ نفر اشتغال‌زایی شده است.

 

ملکی‌نژاد به طرح«هر روستا یک محصول» اشاره کرد و گفت: روستای عنبران آستارا برای این طرح معرفی شده و تاکنون به ۴۳ فعال عرصه گلیم‌بافی پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 

رییس صندوق کارآفرینی امید بندر آستارا با بیان‌ اینکه در قالب تفاهم‌نامه روستایی ۲۰ میلییارد ریال برای احداث مرکز سورتینگ میوه و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی مغازه پرده و کرکره در نظر گرفته است که در شرف ضمانت‌گیری است، افزود: با اعطای تسهیلات و راه‌اندازی این واحدها در مجموع برای ۱۷ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

 

ملکی‌نژاد با اشاره به اینکه در طی سال جاری همچنین یک میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های بوم‌گردی در آستارا به متقاضیان پرداخت شده است، اضافه‌کرد: تسهیلاتی که امسال پرداخت شده در قالب تفاهم‌نامه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،سیستم سامد دولت،امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،شرکت دخانیات و تسهیلات روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی بوده است.

 

رییس صندوق کارآفرینی امید بندر آستارا با بیان‌اینکه اولویت پرداخت در سال جاری با روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد برای خانوارهای روستایی می‌باشد، خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون صندوق کارآفرینی امید بندر آستارا ۳۶ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح‌های روستایی به متقاضیان پرداخت کرده است.

کد خبر 1091314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha