ایران مدافع مردم افغانستان در مقابل تلاش های احتمالی قدرت های سلطه گر/دریادار خانزادی دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی شد

دریادار خانزادی به سمت دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی منصوب شد، ایران مدافع مردم افغانستان در مقابل تلاش های احتمالی قدرت های سلطه گر، تبریک رییس جمهور و وزیر امور خارجه به ورزشکاران پارالمپیک ایران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دریادار خانزادی به سمت دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی منصوب شد، ایران مدافع مردم افغانستان در مقابل تلاش های احتمالی قدرت های سلطه گر، تبریک رییس جمهور و وزیر امور خارجه به ورزشکاران پارالمپیک ایران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه 14 شهریور است.

 
بنا به پیشنهاد امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و با موافقت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) امیر دریادار  حسین خانزادی به سمت دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی منصوب شد.
 
 
 
 
محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی صبح امروز یکشنبه (۱۴شهریور)مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است در ابتدا از همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در بررسی رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم با تلاش فراوان و کار فشرده و برنامه ریزی شده برگی درخشان در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کردند تشکر نمایم. در یک برنامه ریزی منظم برای اولین بار همه نمایندگان مجلس با تشکیل ۲۷۵ جلسه با تمامی وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی و فراکسیون ها به صورت مستقیم آشنا شدند که این امر نقش مهمی در شناخت دقیق تر نمایندگان از وزرا ایفا کرد. همچنین با عدم اجازه ورود به افراد غیر مسئول امکان ایجاد حاشیه های معمولی که بعضا در دوره های گذشته وجود داشت از بین رفت و فضایی امن برای رسیدگی به صلاحیت وزرا ایجاد شد و در چندر روز پرکار در محیطی منطقی و نظمی ویژه فرآیند بررسی و رای به کابینه در صحن علنی مجلس نهایی شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس برای تسریع در تشکیل کابینه با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور محترم مسئول اجرایی کشور است، با رای حداکثری به تیم کاری جناب آقای دکتر رئیسی زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایحاد کردند.

 

وی تصریح کرد: ما فکر می کنیم گام اول در تعامل بین دولت و مجلس به خوبی با حسن نظر و با روحیه همکاری برداشته شد،اراده مجلس از روز نخست همین بود و ان شاءالله به همین ترتیب هم تداوم پیدا خواهد کرد. رئیس جمهور محترم و اعضای هیات دولت نیز در هفته ابتدایی از مسئولیت خود با حضورهای میدانی جدیت خود را در تشکیل دولت مردمی نشان دادند و روح امید را در جامعه دمیدند.

 

قالیباف بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم شریف ایران وظیفه خود می دانیم از این شروع امید آفرین تشکر کنیم و تاکید می کنیم که در پیگیری مسائل اساسی مردم مخصوصا مواردی که در زندگی جاری مردم تاثیر مستقیم دارد مانند مقابله با آسیب های مرتبط با حوزه سلامت و معیشت ناشی از بیماری کرونا، قیمت ارز، حفظ ارزش پول ملی، تامین کالاهای ضروری مردم با قیمت مناسب، ثبات اقتصادی و توجه به مناطق محروم در کنار دولت هستیم و آماده ایم نیازهای تقنینی دولت را در جهت مصالح مردم برآورده کنیم و برای کمک به دولت وظیفه نظارتی خود را همدلانه و دلسوزانه در جهت رصد و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی انجام دهیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هیات دولت گفت:  رهنمودهای معظم له در این دیدار نقشه راهی روشن را پیش روی دولت سیزدهم قرار داد. عمل به وعده ها همراه با تعیین روزشمار از رهنمودهای مهمی است که تجربه نشان می دهد می تواند علاوه بر امید آفرینی در مردم بخش های مختلف دولت را وادار به برنامه ریزی دقیق و قابل سنجش از پیشرفت کار کند. تاکید بر داشتن پیوست عدالت یکی دیگر از مهمترین فرازهای این نقشه راه بود که ما در مجلس شورای اسلامی نیز خود را مخاطب آن در تنظیم قوانین می دانیم و همانطور که در سال اول مجلس سعی کردیم به این مساله توجه کنیم، تکلیف خود می دانیم که با حساسیت و دقت بیشتر در قانون گذاری ها خصوصا در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه به آن توجه ویژه داشته باشیم و از همه این موارد مهم تر نگاه تحولگرایانه ایشان با تاکید بر عقلانیت در انقلابی گری ترجیع بند مهمی بود که علاوه بر اینکه دولت وظیفه دارد در بازسازی مدیریت های اجرایی کشور آن را به کار ببندد باید نصب العین همه دستگاه های دیگر و جریان های سیاسی، اجتماعی و رسانه ای نیز باشد.

 

امیدوارم انتصاب آیت‌الله حسینی خراسانی در تقویت نظرات فقهی شورا موثر باشد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آیت الله حسینی‌خراسانی با حکم رهبر معظم انقلاب به عضویت شورای نگهبان منصوب شدند. برای ایشان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم حضور ایشان در تقویت نظرات فقهی شورا مؤثر باشد. به عنوان عضوی از این شورا از خدمات و نظرات حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی در طول دوران عضویتشان تشکر می‌کنم».

 

امیرعبداللهیان موفقیت ورزشکاران پارالمپیک ایران را تبریک گفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موفقیت ورزشکاران پارالمپیک کشورمان را در رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ تبریک گفت.

در پیام تبریک حسین امیرعبداللهیان که در حساب کاربری اینستاگرام وی منتشر شده آمده است:


افتخارآفرینی کاروان سرافراز پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در توکیو را صمیمانه تبریک می‌گویم.


عملکرد خیره‌کننده این قهرمانان کم‌توقع و غیور، نمادی از پیروزی عزم و اراده بر سختی‌ها و ناملایمتی‌هاست.


ملت ایران به داشتن چنین فرزندان رشیدی می‌بالد.


پاینده باشید قهرمانان وطن

 

بر پایه این گزارش کاروان ورزشی ایران که با ۶۲ ورزشکار راهی این دوره از مسابقات شده بود؛ امروز(شنبه) در مجموع با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد و در رتبه دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

 

رییس‌جمهوری «درخشش» ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک را تبریک گفت

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در پیامی با تبریک درخشش افتخار آمیز ورزشکاران ایران در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار کرد: اهتزاز پرچم باشکوه ایران و طنین سرود جمهوری اسلامی ایران نشان داد که جوانان رشید این مرز و بوم در سایه همت و اراده‌های مستحکم خود بر هر مانع و کاستی غلبه یافته و همواره با اقتدار بر قله‌های پیروزی گام بر می‌دارند.

کد خبر 1091316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha