نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ آبان ماه سال جاری برگزار می شود

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ در چهار محور ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی، فروش محصولات فناورانه و نیازمندی های فناورانه طراحی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سعید غریب خواجه» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نهمین نمایشگاه رینوتکس در آبان ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۱ از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال در تبریز برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در قالب ۲۱ زون تخصصی برگزار می‌شود، که برگزاری آن امسال هم به صورت حضوری و هم در قالب فضای مجازی خواهد بود.

وی گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری‌های معدنی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته سازمان است.

غریب خواجه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش‌بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با بیان این‌که نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ در چهار محور ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی، فروش محصولات فناورانه و نیازمندی های فناورانه طراحی شده است، گفت: همزمان نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی با رویکرد معرفی شرکت های فناور در زمینه پوشاک برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین عوامل کم‌‍رغبتی صاحبان صنایع استان به بهره مندی از شرکت های فن‌آور را عدم توجه به افزایش راندمان و بهره وری در تولید محصول نهایی دانست و یادآور شد: متأسفانه در اغلب صنایع؛ سرمایه‌گذار، هیات مدیره، مدیرعامل و ... یک نفر است که اقوام و آشنایان را جذب واحد تولیدی خود کرده است.

غریب خواجه گفت: در اغلب کشورهای پیشرفته، سرمایه‌گذار پس از راه اندازی واحد صصنعتی یا تولیدی؛ امور را به هیات مدیره و مدیرعاملی صاحب دانش و متخصص در آن حوزه می سپارد و حتی خود از دخالت در مدیریت امور پرهیز می کند، اما در کشور ما این چنین نیست.

کد خبر 1091416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha