۱۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان تامین می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: تامین ۱۰۰ دستگاه کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان استان در روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم در دست اقدام است.

"امین کلاته" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهار داشت: البته برآورد می شود نیاز به کانکس کمتر از این میزان باشد ولی تلاش داریم تا هر چه زودتر خانواده هایی که اکنون در چادر به سر می برند به صورت موقت اسکان داده شوند.

 


 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: بر اساس اعلام فرمانداران جاجرم و گرمه، اکنون 143 خانوار زلزله زده در چادرها هستند که اسکان موقت آنان در مدارس، دهیاری ها، خانه های استیجاری و کانکس در برنامه است.

 

 

کلاته خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، بازسازی و ساخت 143 واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده در اولویت قرار دارد و پیش از فصل سرما تکمیل شده و به این خسارت دیدگان تحویل می شود.

 

 

وی درباره بازسازی مناطق زلزله زده استان هم گفت: برای سرعت دادن به کار بازسازی تامین سیمان رایگان در برنامه است که تاکنون هزار تُن سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به استان اختصاص یافته که در حال توزیع در روستاها است و رایزنی هایی برای تامین سیمان از کارخانه سیمان بجنورد هم انجام شده که امید می رود محقق شود.

 

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا صنایع استان هم برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده پای کار بیایند و تامین بخشی از مصالح ساختمانی را تقبل کنند.

 

 

بر اثر وقوع زمین لرزه 27 اردیبهشت ماه امسال بیش از یک هزار و 300 واحد مسکونی در شهرستان های گرمه و جاجرم آسیب دید.

 

 

 

کد خبر 1091422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha