خراسان رضوی در دستگیری از فقرا و درمان کرونا عملکرد خوبی داشته است

آیت الله علم الهدی گفت: در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷ میلیارد تومان توزیع می شود و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «احمد علم الهدی» امروز یکشنبه (۱۴ شهریور) در مراسم چهاردهمین رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح "شمیم حسینی جهت توزیع 14 هزار بسته معیشیتی که در بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد علیه السلام برگزار شد؛ بیان کرد: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف با مدیریت مدیر اندیشمند دکتر خاموشی در ایامی که به نام سیدالشهدا (ع) است بسیار ارزشمند است. 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان ر ضوی گفت: خوشبختانه سازمان اوقاف با اختصاص طرح هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح شمیم حسینی از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده است که قابل تقدیر است.

 

وی به داستان کمک امام حسین (ع) به مردی درمانده اشاره کرد و افزود: مرد نیازمندی برای گرفتن کمک به درب منزل امام حسین (ع) آمد و حضرت کیسه اشرفی به او دادند به گونه ای که فرد امام را نبیند و فرمودند: این پول را بگیر، عذرخواهم اگر مبلغ این پول زیاد نیس اگر حق ما را غصب و به حقوق ما تجاوز نمی کردند بیش از این بر تو بخشش می کردیم و مرد که پول زیادی دریافت کرده بود در جواب گریه کرد و گفت : چطور این دستهای خیر رسان زیر خاک خواهد رفت.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: امام حسین (ع) در کنار تمام عظمت های انقلابی و جهادی که داشتند اما نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی داشتند و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشتند، نسبت به افراد تهی دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر بود. 

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح شمیم حسینی به ویژه در این موقعیت توسط سازمان اوقاف بسیار بجا و به موقع است؛ گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در مسئله دستگیری از فقرا و کمک به درمان در زمینه کرونا موفقیت های بسیار خوبی داشته است و در زیر سایه امام هشتم (ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف استان مشکل و خلائی در جهت تامین نیازمندان و جربان درمان نداریم.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده است به گونه ای که تنها توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند، کپسولهای اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده است و در زمینه کمک به نیازمندان ، بسته های معیشتی در فصل های مختلف توزیع کرده است. 

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی 14 هزار بسته معیشتی به ارزش 7 میلیارد تومان توزیع خواهد کرد و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ 50 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد همچنین در قالب طرح مهر تحصیلی حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلبون تومان در این رزمایش توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 1091479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha