لزوم آمادگی هیأت‌ها برای گرامیداشت با شکوه اربعین در ایران

دبیر جمعیت امام رضایی‌ها گفت: هر چند همچنان نباید از اربعین عراق غافل شویم اما در صورتی که حضور در عراق شدنی نباشد باید آماده باشیم تا یک اتفاق بزرگ‌تر و جدی‌تر را در داخل کشور رقم بزنیم و برنامه‌های اربعینی خود را در ایران دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار حسین یکتادر ششمین گردهمایی فعالان مردمی اربعین و ششمین گردهمایی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته محبان اباعبدالله(ع) نسبت به اربعین بی‌تفاوت نخواهند بود، اظهار کرد: هر چند ما انتظار داریم که راه باز شود اما هنوز تحقق این امر گره‌هایی دارد که مسئولان دولت باید پیگیری رفع این گره‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل نیازمند یک پیگیری جدی توسط مسئولان ایرانی و عراقی است، اضافه کرد: انتظار داریم که در حد امکان شرایط حضور موکب‌داران ایرانی در اربعین عراق فراهم شود تا ارتباط مطلوبی که میان ایران و عراق فراهم شده است حفظ شود.

 

دبیر جمعیت امام رضایی‌ها از آثار روابط متقابل میان عراقی‌ها و ایرانی‌ها در اربعین یاد کرد و گفت: امیدواریم با حضور مسئولان دولت جدید بسترهای ارتباطی میان عاشقان اباعبدالله(ع) در سراسر جهان بیش از پیش تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند همچنان نباید از اربعین عراق غافل شویم اما در صورتی که حضور در عراق شدنی نباشد باید آماده باشیم تا یک اتفاق بزرگ‌تر و جدی‌تر را در داخل کشور رقم بزنیم و برنامه‌های اربعینی خود را در ایران دنبال کنیم.

یکتا با اشاره به اینکه دعا و توسل موجب رفع مشکل می‌شود، گفت: باید برای اینکه دوباره توفیق خدمت به زائران امام حسین(ع) را داشته باشیم دست به دعا برداریم و از خداوند متعال بخواهیم گناهان ما را ببخشد.

کد خبر 1091491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha