تفاهم نامه همکاری بین مرکز مشاوره حوزه علمیه و دانشگاه رضوی منعقد شد

حجت الاسلام گلشن آبادی گفت:در راستای تعامل و همکاری بیش از پیش حوزه علمیه خراسان و دانشگاه رضوی و در جهت ارتقاء کیفی پذیرش مراکز علمی حوزوی خراسان، تفاهم‌نامه همکاری با محوریت غربالگری و سنجش روانشناختی متقاضیان تحصیل در دانشگاه رضوی منعقد شد.

حجت الاسلام «گلشن آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در راستای تعامل و همکاری بیش از پیش حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در جهت ارتقاء کیفی پذیرش مراکز علمی حوزوی خراسان، تفاهم‌نامه همکاری این دو مجموعه با محوریت غربالگری و سنجش روانشناختی متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی منعقد شد.

 

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه، متقاضیان تحصیل در دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، همزمان با مصاحبه علمی و عمومی، در فرآیند سنجش سلامت روان شامل اخذ تست شخصیت و انجام مصاحبه روانشناختی شرکت می کنند، گفت: تا امروز غربالگری روانشناختی بیش از ۴۰۰ داوطلب به انجام رسیده و گواهی روانشناختی آنان صادر گردیده است.

 

حجت الاسلام گلشن آبادی ادامه داد: در این فرآیند، مولفه‌هایی همچون انگیزه و علاقه، مثبت اندیشی، هدفگذاری صحیح، توانایی ارتباط با دیگران، تلاش و پشتکار تحصیل، سازگاری با اطرافیان، هوش کلامی، تحلیل و استدلال، مسئولیت پذیری و تعهد، ثبات هیجانی، صداقت، عزت نفس، توانایی تحمل فراق عاطفی، خودمهارگری، روابط حسنه، نشاط و سرزندگی، حمایت عاطفی، معنویت و سلامت روان توسط مشاوران و روانشناسان حوزوی مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: فرآیند سنجش سلامت مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان توسط روانشناسان برجسته حوزوی کشور تدوین گردیده و محورهای مصاحبه روانشناختی و شیوه سنجش به صورت بومی و متناسب با فرهنگ و آداب اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

کد خبر 1091509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha