ضوابط کلی حاکم بر سفر اربعین حسینی اعلام شد

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری با اشاره به ضوابط کلی حاکم بر مراسم اربعین ۱۴۰۰ گفت: اولاً اعزام زائرین منوط به اخذ نظر مکتوب دولت عراق است که تا این لحظه هنوز چیزی را رسماً اعلام نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی، یکشنبه(14 شهریور) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و اعضاء برگزار شد.

 

در این نشست حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری با اشاره به ضوابط کلی حاکم بر مراسم اربعین 1400 گفت: اولاً اعزام زائرین منوط به اخذ نظر مکتوب دولت عراق است که تا این لحظه هنوز چیزی را رسماً اعلام نکردند.

 

 

وی افزود: شرط دوم داشتن کارت واکسن است که گواه تزریق هر دو دوز باشد و  موکب داران و خادمین نیز پس از تزریق واکسن اعزام خواهند شد.

 

 

شمس الدینی با اشاره به اینکه موکب داران و خادمین استان در مجموع به 800 نفر می رسند که اسامی آنان جهت هماهنگی برای تزریق واکسن به وزارت بهداشت اعلام می شود.

 

 

وی انجام فرآیند کامل ثبت نام برای اربعین حسینی را کاملاً غیرحضوری اعلام و بیان کرد: ورود زائرین خارجی از مرز زمینی ممنوع و تردد صرفاً باید هوایی باشد.

 

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: زائرین در قالب کاروان یا گروهی باید از مبدا تا مقصد اعزام شوند و نسبت به نظارت بر  رعایت پروتکل ها اقدام شود.

 

 

وی بیمه زائرین اعزامی را الزامی خواند و با تأکید بر اینکه با توجه به تحرکات داعش باید امنیت از مرز تا مرز تأمین شود، برپایی ایستگاه های صلواتی در طول مسیر را ممنوع و رعایت همه پروتکل های بهداشتی توسط موکب ها را الزامی خواند.

 

 

کد خبر 1091519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha