بازداشت ۱۰۰۰ کودک از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون توسط  صهیونیست ها

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی بازداشت فلسطینی ها را در طول ماه آگوست گذشته ادامه داده اند و ۳۱۰ نفر از جمله ۳۳ کودک و ۹ زن را بازداشت کرده اند تا تعداد کودکان بازداشت شده از آغاز سال میلادی تاکنون به یک هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: مقامات اشغالگر در طول ماه آگوست گذشته به ضرب و شتم و بازداشت فلسطینی ها ادامه داده اند. در ماه آگوست 310 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شدند که 33 نفر از این تعداد را کودکان و 9 نفر از آنها را زنان تشکیل می دادند.

 

در این گزارش آمده است: تعداد بازداشت کودکان که از آغاز سال جاری تاکنون به یک هزار نفر رسیده است، افزایش یافته است. به طوری که 230 نفر از آنها هنوز در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

 

این مرکز در گزارش خود آورده است: مقامات اشغالگر در طول ماه گذشته به اجرای حملات بازداشت کورکورانه در حق فلسطینی هایی اقدام کردند که با برنامه ها و سیاست اشغالگران مخاف بودند. شهر قدس اشغالی شاهد بازداشت 115 فلسطینی بوده است.

 

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی هشت نفر از ساکنان نوار غزه را بازداشت کردند که شش نفر از آنها جوان بودند. آنها می خواستند از سیم های حائل در مرز شرقی نوار غزه عبور کنند. بیشتر آنها پس از ساعت ها بازجویی آزاد شدند و به نواز غزه بازگشتند. این درحالی است که نیروهای اشغالگر، حسن محسن الشرافی(31 ساله) تاجر فلسطینی و «امجد احمد دردونه»(42 ساله) را که هر دو از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار هستند، هنگام عبور از ایست بیت حانون «ایرز» بازداشت کردند.

 

این مرکز در گزارش خود اعلام کرد: اشغالگران بازداشت کودکان کم سن و سال را ادامه می دهد، به طوری که 33 نفر از آنها بازداشت کرده اند. همگی آنها دانش آموزان مدارس هستند. کوچک ترین بازداشت شدگان محمود ابوجمعه و محمد رجایی خویص هستند که 11 سال دارند.

 

این مرکز تاکید کرد: مقامات اشغالگر به شکل آشکاری در طول سال کنونی کودکان فلسطینی را هدف قرار دارند و بازداشت می کنند. تعداد بازداشت کودکان به یک هزار نفر رسیده است که 73 نفر از آنها زیر 14 سال هستند. هدف از بازداشت آنها جلوگیری از مشارکت آنها در مقاومت دربرابر اشغالگر و از بین بردن فرصت آموزش آنها و نابودی آینده شان و ایجاد نسلی ضعیف و ترسو است.

کد خبر 1091585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha