هر مسجد یک رسانه/ جبهه انقلاب و مقاومت در بخش رسانه‌ای تقویت شود

در عصر حاضر با توجه به توسعه شبکه های ارتباطی ضرورت حضور چشمگیر و پر اثر مساجد در این مسیر احساس می‌شود، جنگ رسانه‌ای که دشمن علیه اسلام و انقلاب اسلامی راه انداخته است می‌بایست با قدرت پاسخ داده شود و مسیر نفوذ را بر دشمنان مسدود کرد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: مساجد همواره در طول تاریخ اسلام نقش محوری را ایفا کرده اند و انقلاب اسلامی با تاسی گرفتن از انقلاب پیامبر (ص) مساجد را محور فعالیت های خود قرار داده و جایگاه ویژه ای برای آنها تعیین کرده است.

 

در هر دوره از تاریخ اسلامی اگر نگاهی انداخته باشیم مساجد نقش های مختلفی را برعهده داشتند به طور مثال در انقلاب اسلامی نقش روشنگری عمومی برای مبارزه با طاغوت و یا در هشت سال دفاع مقدس وظیفه ساماندهی، هماهنگی و اعزام رزمنده ها به جبهه ها را برعهده داشتند.

 

در عصر حاضر با توجه به توسعه شبکه های ارتباطی و فضای مجازی و کوتاه تر شدن راه های مواصلاتی و ارتباطی ضرورت حضور چشمگیر و پر اثر مساجد در این مسیر احساس می شود. جنگ رسانه ای که دشمن علیه اسلام و انقلاب اسلامی راه انداخته است می بایست با قدرت پاسخ داده شود و هر مسیر نفوذ را بر دشمنان مسدود کرد.

 

انعکاس اخبار مسجدی در جامعه سبب گرایش بیشتر افراد به مسجد می شود

مدیر ستاد کانون های مساجد استان  خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: خبر و اطلاع رسانی ضرورت امروز جامعه اسلامی است و این ضرورت در زمینه انعکاس اخبار و اتفاقات مجموعه های فرهنگی بیشتر وجود دارد تا مردم را نسبت به فعالیت های مذهبی بیشتر آگاه ساخت.

 

«حجت الاسلام مرتضی همت پور» می افزاید: معمولا ادارات و ارگان ها ابزار لازم برای اطلاع رسانی را در اختیار دارند اما به دلیل شرایط مالی مساجد کمتر وارد فاز خبر و اطلاع رسانی شده اند، اما در یک دهه اخیر خبرگزاری شبستان و در چند سال اخیر پایگاه فهما اقدامات بسیار خوبی در زمینه انعکاس اخبار مسجدی، دینی و مذهبی داشتند.

 

وی با بیان اینکه انعکاس اخبار مسجدی در جامعه سبب گرایش بیشتر افراد به مسجد می شود اضافه می کند: امروزه شاهد هستیم که اقدامات بسیار خوبی در مساجد در زمینه  هنری و ... اجرا می شود که شایسته است انعکاس ویژه ای برای آنها صورت گیرد، هرچند که خبرگزاری های مذهبی به صورت شایسته این اقدامات را منعکس کرده اند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خوزستان تصریح می کند: در همین راستا ستاد کانون های مساجد کشور رویداد هر مسجد یک خبرنگار را راه اندازی کرده است که این رویداد در خوزستان در دو منطقه برگزار شد، در نظر داریم بار دیگر این رویداد را در صورت تامین منابع مالی برگزار کنیم.

 

رسانه اولویت اول مجموعه های فرهنگی شود

یک کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: در دین مبین اسلام خبررسانی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، به نحوی که در زمان پیامبر (ص) و خلافت امام علی (ع) اخبار مهم و ضروری به صورت عمومی در میان مردم منتشر می شد تا مردم نیز از آن خبر خوشحال یا خود را برای اتفاقی مهم آماده کنند.

 

«حجت الاسلام سید علی موسوی زاده» ادامه می دهد: ما تعداد بسیار بالایی مسجد و مرکز فرهنگی در سراسر کشور داریم اما عدم اختصاص بودجه های مناسب باعث شده است توجه مناسبی به فعالیت های رسانه ای در مجموعه های دینی و مذهبی نشود، سوال اینجاست مگر راه اندازی یک پایگاه اطلاع رسانی محله ای چقدر هزینه بر است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، فضای مجازی و رسانه اولویت اول مجموعه های فرهنگی نیست عنوان می کند: امروز شاهد هستیم که مجموعه فرهنگی و حتی مساجد اقدام قابل توجهی برای فعالیت های رسانه ای نمی کنند و همین سبب شده تا انعکاس مطلوبی از فعالتی های با محور به صورت مطلوب صورت نگیرد تنها یک یا دو خبرگزاری این وظیفه لازم را برعهده دارند که کافی نیست.

 

این کارشناس مذهبی یاد آور می شود: در شرایطی که رسانه و فضای مجازی حرف اول را در همه جامعه می زند، مساجد و مجموعه های فرهنگی لاجرم باید به سمت راه اندازی رسانه برای خود شوند که این اقدام علاوه بر تقویت فضای رسانه جبهه انقلاب و مقاومت می تواند به انعکاس اخبار  مفید در جامعه کمک کند.

 

بنابراین راه اندازی فضای رسانه ای توسط مجموعه های فرهنگی بدون شک لازمه عصر حاضر است و یکی از پیشنهاداتی که ارائه می شود این است که طرح هر مسجد یک رسانه راه اندازی شود.

 

کد خبر 1091641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha