تصمیم نهایی در مورد بازگشایی حضوری مدارس با ستاد ملی مقابله با کرونا/ برگزاری پیاده روی اربعین نباید با کثرت جمعیت باشد

دیدار وزیر جدید ورزش و جوانان با رئیس کل دیوان محاسبات، تصمیم نهایی در مورد بازگشایی حضوری مدارس با ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری پیاده روی اربعین نباید با کثرت جمعیت باشد برخی از اخبار سیاسی امروز خبرگزاری شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دیدار وزیر جدید ورزش و جوانان با رئیس کل دیوان محاسبات، تصمیم نهایی در مورد بازگشایی حضوری مدارس با ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری پیاده روی اربعین نباید با کثرت جمعیت باشد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه 15 شهریور است.

 
مهرداد بذرپاش در این دیدار، با اشاره به نقش ورزش در شادابی و سلامت جامعه، بر توجه همزمان به ورزش‌های همگانی و قهرمانی تاکید کرد و منش پهلوانی را ویژگی بارز ورزشکار ایرانی دانست.

 

بذرپاش با اشاره به تجربیات خود در سازمان ملی جوانان و مشاوران جوان ریاست جمهوری و شهرداری تهران، نقش وزارت ورزش و جوانان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد و پیشنهاد فعال سازی شورای عالی جوانان و حلقه‌های میانی با بهره گیری از ظرفیت بی نظیر گروه‌های جهادی در حل مشکلات را مطرح کرد و از همکاری دیوان محاسبات جهت حرکت صحیح به سمت خصوصی‌سازی اصولی باشگاه‌ها و بستن منافذ فساد مالی در ورزش خبر داد.

 

وزیر ورزش و جوانان نیز ضمن بیان دغدغه‌های اصلی ورزشکاران و پیشکسوتان، راه‌های حل برخی پرونده‌ها در رشته‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد و خواستار حمایت دیوان محاسبات از اقدامات تحولی در این وزارتخانه شد.

 

تصمیم نهایی در مورد بازگشایی حضوری مدارس با ستاد ملی مقابله با کروناست

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد امکان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهر،گفت: قرار است که کمیسیون در جلسه روز سه شنبه این هفته با حضور وزرا آموزش و پرورش ،علوم و بهداشت مسئله بازگشایی مدارس به صورت حضوری را مورد بررسی قرار دهد.
 
 
این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات اظهار کرد: تصمیم نهایی در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری با ستاد ملی مقابله با کرونا است  و قطعا نظر نهایی در این رابطه را این ستاد باید اعلام کند اما دو وزارت علوم و آموزش و پرورش و همچنین مجلس نیز نظر کارشناسی خود در این رابطه را به این ستاد اعلام می کنند.
 
 
وی بیان کرد: در حال حاضر بحث واکسیناسیون معلمان به صورت کامل انجام نشده است و واکسیناسیون دانش آموزان نیز اصلا انجام نشده است و قطعا نمی توان با این شرایط نسبت به بازگشایی مدارس به صورت حضوری بی گدار به آب زد.
 
 
فلاحی تاکید کرد: امکان بازگشایی مدارس به صورت حضوری در مناطق کم جمعیت که تعداد دانش آموزان در هر کلاس بیش از ده یا پانزده نفر نیست وجود دارد اما در شهرهای بزرگی همانند تهران نمی توان این ریسک را انجام داد.
 
 

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث برگزاری مراسم اربعین،گفت: تجربه نشان داده است که برگزاری مراسم های مذهبی تاثیری در تشدید شیوع بیماری کرونا نداشته است و اتفاقا مومنین در این مراسم ها دقت لازم را برای رعایت پروتکل ها داشته اند.

 

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث برگزاری مراسم اربعین نیز صحبت های اولیه با مسئولان عراقی انجام شده است و انشالا این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و افرادی که علاقمند هستند می توانند شرکت کنند.
 
 
وی بیان کرد: البته مطلبی که باید حتما مورد نظر مسئولان برگزاری باشد این است که کثرت جمعیت مدنظر نیست و نباید به هیچ عنوان هجوم و کثرت جمعیت باشد بلکه باید با جمعیتی محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم برگزار شود.
 
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاقمندان به حضور در پیاده روی اربعین باید این مطلب را مدنظر قرار دهند که برگزاری این مراسم در صورتی مورد رضایت اباعبدالله حسین(ع)قرار می گیرد که شرکت کنندگان نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.
 
 
 
 
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور شب گذشته (یکشنبه ۱۴ شهریور) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به مشکل کهنه میان سردفترداران و نیروی انتظامی بر سر ثبت سند نقل و انتقال خودرو و بیان اینکه ضرورتی ندارد مردم برای ثبت نقل و انتقال خودرو به دفاتر رسمی بروند، گفت: این موضوع در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری طرح و در اسفند ماه سال قبل طی دادنامه 1863 ابطال گردید.

 


وی با اشاره به اینکه در ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در روزنامه رسمی ابلاغ و برای همه دستگاه ها لازم الاجرا شد که برابر مقررات قانونی برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تلقی می شود، ادامه داد: نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملین (فروشنده و خریدار) و مشخصات خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است و ضرورتی به ثبت در دفاتر رسمی نیست مگر آن که طرفین معامله خودشان خواهان ثبت در دفاتر رسمی باشند.

 


حجت الاسلام منتظری با بیان این که ضرورتی ندارد که مردم برای ثبت نقل و انتقال خودرو به دفاتر رسمی ثبت مراجعه کنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی هنگام نقل و انتقال باید سعی کند که احراز هویت قطعی به عمل آورد، از سوی دیگر باید در بحث امور مالیاتی در خصوص مالیات بر عامله با برگ سبز در نظرگرفته شود و حقی از مالیات ضایع نشود.

 


دادستان کل کشور گفت: قانون به نحوی است که برخی آقایان یک نوع برداشت می کنند و نیروی انتظامی هم نوعی دیگر برداشت می کند، آن چه که الزام آور است بخشنامه سازمان ثبت مي باشد که آن هم ابطال شد و زین پس تبعیت، رعایت و اجرای رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای همگان لازم است و مراجع قضائی هم تبعیت از رأی هیأت عمومی را لازم می دانند و تخلفی نخواهند کرد.

 

عبدالله عبدالله خواستار ارسال کمک‌های بشر دوستانه ایران به افغانستان شد

در گفتگوی تلفنی عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه جمهوری اسلامی افغانستان با حسین امیر عبداللهیان، وی انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک‌ گفت و از مواضع جمهوری‌اسلامی ایران در دفاع از مردم افغانستان تشکر و تقدیر کرد.

 

عبدالله عبدالله ضمن تشریح وضعیت انسانی در افغانستان، خواستار ارسال کمک‌های انسان دوستانه کشورمان به افغانستان شد.

 

در این گفتگوی تلفنی دو طرف ضرورت مبارزه با پدیده شوم تروریسم و همچنین تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و طرف‌ها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

 

دو طرف همچنین تاکید کردند که این‌مردم افغانستان هستند که در نهایت باید در خصوص آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

کد خبر 1091670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha