جشنواره رضوی گام بزرگی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است

عباسقلی زاده گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی گام بزرگی به سوی فرهنگ کتابخوانی با محوریت امام رضا(ع) برداشته است.

«هوشنگ عباسقلی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره موجب آشنایی بیشتر مردم به خصوص جوانان با سبک و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) می‌شود.

 

فرماندار شهرستان رودبار چنین جشنواره‌هایی را عاملی مهم در ترویج فرهنگ رضوی برشمرد و بیان کرد: مطالعه آموزه‌های اسلامی موجب ترویج سبک زندگی اسلامی و اخلاق در جامعه شده و راهگشای مسیر زندگی به سوی تعالی است.

 

وی با دعوت از عموم مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: برگزاری مستمر این جشنوراه قابل تقدیر است و باید با مطالعه سیره اهل بیت(ع) بهره معنوی خوبی از جشنواره ببریم.

 

عباسقلی زاده با بیان اینکه این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه معارف رضوی دارای اهمیت ویژه است اعلام کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با برپایی این جشنواره گام بزرگی به سوی فرهنگ کتابخوانی با محوریت امام رضا(ع) برداشته است.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد لغایت 1 آبان سال جاری با معرفی 6 عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش‌های مختلف نقاشی، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانك)، دل نوشته و متن ادبی، قصه‌گویی، تولید آثار هنری، حمايت از چاپ و انتشار منابع برتر (ويژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ويژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی) در حال برگزاری است.

 

علاقمندان می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی Samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند.

 

 

کد خبر 1091783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha