۲ مرکز ثابت برای واکسیناسیون ویژه اتباع بی هویت در حاشیه شهر ایجاد شود

ذاکریان با تاکید بر ایجاد مراکزی برای واکسیناسیون اتباع بی هویت گفت: اگر دو مراکز ثابت ویژه اتباع بی هویت برای بحث واکسیناسیون در حاشیه شهر در نظر گرفته شود، ما آمادگی تامین این دو مرکز را در بحث پزشک داریم.

«محسن ذاکریان» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد،  در خصوص اقدمات انجام شده توسط بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: اقدمات بسیار زیادی از جمله اجرای پروژه مردم یاران در بیمارستان امام رضا، واکسیناسیون، ایجاد مرکز سراپایی در زائر سرای آستان قدس رضوی و ... انجام شده که نشان دهنده زحمات همه مجموعه ها از جمله سپاه، دانشگاه علوم پزشکی است و شاید نقش مجموعه بسیج جامعه پزشکی در این بین به عنوان یک نشان دهنده مسیر باشد و چیزی که این مسیر را طی می کند عزم و انرژی همه ی برادران عزیز پاسدار و بسیجی در سطح استان است که در این پیک کرونا به صورت ویژه نمود پیدا کرد و البته از ابتدای کرونا همین بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: در این یک سال و نیم از شیوع کرونا ، سیره و مرام بسیج و سپاه در مواجهه با کرونا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی بوده است و همراهی بی نظیری در این یک سال و نیم رخ داده است که موجب شده دانشگاه از نعمت بدنه مردمی و پشتیبانی سپاه و بسیج استفاده کند و سپاه و بسیج از نعمت هدایت تخصصی و انجام ماموریت های تایید شده از نظر متخصصین را بتواند انجام دهد.

 

وی با اشاره به طرح شهسد سلیمانی گفت: در قالب طرح سردار شهید سلیمانی بیماری یابی محله محور و رعایت پروتکل ها و نظارت بر آنها  صورت می گیرد و در پیک پنجم فقط  1300 تیم به انواع مختلف از جمله بحث نظارت، تذکر لسانی برای رعایت پروتکل ها را بر عهده داشتند و یا تیم های های حمایتی در گستره شهر مشهد بودند و عددی مشابه همین در شهرستان ها این اقدمات را انجام می دادند.

 

ذاکریان افزود: مجموعه نقاتگاه که از ابتدای کرونا برقرار بوده و الان نیز میزبان بیمارانی است که شرایط قرنطینه را ندارند و از این جنس فعالیت ها در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدا صورت می گرفته اما اتفاق ویژه در پیک پنجم ابتدا واکسیناسیون حاشیه شهر بود و ما ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر را در خدمت واکسیناسیون حاشیه شهر قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: ما از ظرفیت های گسترده نواحی مخصوصا 5 ناحیه مقاومتی مستقر در حاشیه شهر مستقر استفاده کردیم و نشست هایی با ائمه جماعات، مجموعه امور مساجد  با محوریت نواحی و پایگاههای بسیج ایجاد شد و سازماندهی صورت گرفت و با هدف گذاری واکسیناسیون 500 هزار نفر ساکن حاشیه شهر مشهد، کار وارد اجرا شد و امروز با گذشت بیش از 20 روز با 8 اکیپ بیش از 250 نفر شامل پزشک، واکسیناتور، انتظامات، اطلاع رسانی وتبلیغات واکسیناسیون را انجام می دهند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: شاید از حیث سختی اجرا،  سخت ترین طرح واکسیناسبون در مشهد به دلیل سیار بودن باشد چرا که با هر جابجایی تمامی زیرساخت ها، استاندارسازی، زنجیره قطع، نوبت دهی ها، فضای تبلیغاتی مکرر تغییر می کند .

 

وی افزود: در پیک پنجم زیرساخت های درمانی بحران هایی برای مردم در حوزه سراپایی و بستری موقت ایجاد کرده بود از اینرو در اقدام دوم با در اختیار گذاشتن مجموعه زائرسرای رضوی در چمن و قرارگاه مشترک در حسینیه امام خمینی در فدائیان اسلام با ظرفیت حدود 150 تخت به انضمام داروخانه این مشکل تا حدودی رفع شد و امروز بعد از گذشته بیش از بیست روز بیش از  8100 بیمار فقط تزریق رمدسیور در این دو مرکز انجام دادند و بیش از این عدد برای ویزیت و داروخانه مراجعه شده است و تاکنون به بیش از 15 هزار نفر در این دو مجموعه ارائه خدمت شده است.

 

ذاکریان با اشاره به اختصاص 6 میلیارد تومان توسط مجموعه سپاه برای تهیه سه دستگاه اکسیژن ساز در سه بیمارستان شاخص مشهد جهت بیماران کرونایی گفت: این سه دستگاه در مشهد در سه بیمارستان اصلی مشهد نصب خواهد شد. همچنین با توجه افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان ها نیاز به تخت جدید احساس می شد از اینرو در حسینیه امام خمینی (ره) فضایی برای بستری طبق استاندارد برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه به ضرورت ایجاد مراکزی برای واکسیناسیون اتباع بی هویت اشاره کرد و افزود: اگر دو مراکز ثابت ویژه اتباع بی هویت برای بحث واکسیناسیون در حاشیه شهر در نظر گرفته شود، ما آمادگی تامین این دو مرکز را در بحث پزشک داریم.

 

کد خبر 1091831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha