نخستین همایش بررسی برنامه های امنیتی برای مراسم اربعین در عراق

نخستین همایش بررسی برنامه امنیتی برای مراسم میلیونی اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان نظامی و امنیتی عراق به منظور ایجاد امنیت برای زایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا، مقامات مسئول در استان کربلای معلی یک همایش گسترده ای را برای بررسی برنامه امنیتی مراسم میلیونی اربعین با حضور همه مسئولان ارگان های نظامی و امنیتی عراق در این استان برگزار کردند.

 

این همایش نخستین همایشی است که برای بررسی برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین برگزار شده است تا ثبات و امنیت برای زایران و عزاداران اباعبدالله الحسین در جاده ها و مسیرهای منتهی به کربلای معلی تامین شود.

 

توزیع وظایف و ماموریت ها، بررسی برنامه و طرح قبلی برای بهتر اجرایی کردن برنامه جدید امنیتی توسط نیروهای امنیتی و انجام وظایف شان در حمایت از زایران، کاهش نگرانی آنها، تسهیل در ورود آنها به شهر کربلا و خروج شان از این شهر در سایه تدابیر شدید امنیتی متناسب با حج زایران و همکاری در رساندن زایران به نزدیک ترین نقطه شهر کربلا از جمله محورهای امنیتی این همایش بود.

 

ریاست این همایش بر عهده سرلشکر احمد علی زوینی، فرمانده پلیس کربلای معلی و سپهبد علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا بود، در این همایش افسران فرماندهی پلیس، ارتش، سرویس های امنیتی، حشدشبعی و آستان های مقدس حسینی و عباسی شرکت کردند.

کد خبر 1091864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha