طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی اجرا می شود

حقیقی گفت:طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی با هدف پوشش حداکثری کودکان پنج سال تمام با تاکید بر ضرورت گذراندن این دوره جهت کسب آمادگی های لازم بد ورود به دبستان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ابوالحسن حقیقی» در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی با هدف پوشش حداکثری کودکان پنج سال تمام با تاکید بر ضرورت گذراندن این دوره جهت کسب آمادگی های لازم بد ورود به دبستان گفت: بسیاری از خانواده های نوآموزان با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، غیراجباری بودن دوره پیش دبستانی و هزینه بر بودن آن از ثبت نام فرزاندان خود در مدارس یا مراکز پیش دبستانی خودداری نموده اند.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی جامعه هدف اجرای این طرح را کودکان پنج ساله دانست و تصریح کرد: خانواده‌های این نوآموزان می توانند با مراجعه به دبستان، مراکز پیش دبستانی و یا کارشناسی پیش دبستانی آموزش و پرورش منطقه محل سکونت خود ضمن ثبت نام فرزندان خود در این طرح، در کارگاه های آموزش خانواده نیز ثبت نام کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین آنها می توانند با عضویت در سامانه شاد از نحوه برگزاری و ارائه بسته های یادگیری طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی آگاهی یابند.

 

حقیقی با تاکید بر ضرورت غربالگری سراسری نوآموزان و انجام مداخلات به هنگام، " والدمحوری" و " نسبت تعداد نوآموزان به مربی" را دو تفاوت عمده این طرح با آموزش در مراکز غیر دولتی دانست و گفت: بسته های یادگیری چند رسانه ای این طرح در حال آماده سازی است که همزمان با آغاز سال تحصیلی در اختیار ادارات آموزش و پرورش سطح استان قرار خواهد یافت.

کد خبر 1091882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha