قرارگاه حامیان مکتب الصادق (ع) به ۳۳۰۰ بیمار کرونایی خدمات ارائه کرده است

حجت الاسلام نوربخش گفت: همزمان با همه گیری موج پنجم کرونا، قرارگاه جهادی حامیان مکتب الصادق (ع) با هدف رسیدگی به فوریت هاف خدمات درمانی و معیشتی به بیماران مبتلا به کرونا افتتاح و تاکنون ۳۳۰۰ بیمار کرونایی خدمات رایگان دریافت کرده اند.

حجت الاسلام «قاسم نوربخش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، بیان کرد: همزمان با همه گیری موج پنجم کرونا به همت همه نهادهای حوزوی و سازمان های خیریه و مردم نهاد، قرارگاه جهادی حامیان مکتب الصادق (ع) با هدف رسیدگی به فوریت ها و ارائه خدمات درمانی و معیشتی به بیماران مبتلا به کرونا در مرکز خدمات حوزه علمیه خرسان رضوی افتتاح گردید.

 

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علیمه خراسان رضوی با بیان اینکه خدمات این قرارگاه برای عموم مردم است و ایرانی و غیر ایرانی و شیعه سنی و می توانند از خدمات این قرارگاه بهره مند شوند؛ گفت: بیماریابی، تشکیل پرونده برای بیماران، راه اندازی مرکز تماس تلفنی با بیماران جهت هماهنگی ویزیت پزشک متخصص ، هماهنگی جهت انجام سی تی اسکن، هماهنگی جهت ارسال کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز، هماهنگی جهت تهیه دارو ، هماهنگی جهت بستری بیماران حاد و هماهنگی جهت اعزام تیم پرستاری و پزشکی و ارائه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل و عیادت از بیماران ، اهدای بسته های معیشتی و حمایتی به بیماران مبتلا به کرونا از جمله اقدمات این قرارگاه جهادی می باشد که به صورت رایگان انجام می شود.

 

وی افزود: ما برای این منظور سامانه  10002010 طراحی کردیم و کسانی که از اول مرداد ماه به کرونا مبتلا هستند مشخصات خود را به این سامانه ارسال می کنند، طلبه های جهادی مستقر در مرکز، با دریافت پیامک، با بیمار تماس می گیرند و فرم شرح حال بیماران به صورت تلفنی گرفته می شود، یک تیم سیار در کنار تیم ثابت به منزل بیمار هم در بحث عیادت از بیمار و هم بررسی میدانی مشکلات بیمار حضور پیدا می کنند و کسانی که نیاز به اکسیبژن دارند، کپسول اکسیژن رایگان در اختیار آنها گذاشته می شود و افرادی که نیاز به ویزیت پزشک دارند به روز برای آنها وقت گرفته می شود.

 

حجت الاسلام نوربخش ادامه داد: کسانی که نیاز به بستری داشته باشند در کمتر از چند ساعت بستری می شوند و افرادی که نیاز به دارو داشته باشند، تهیه می شود و در مورد تزریق آمپول رمدسیور با هماهنگی با دو مرکز زائرسرای رضوی و حسینیه امام خمینی (ره) آمپول به صورت رایگان تزریق می شود. همچنین در صورت تشخیص پزشک به انچام سی تی اسکن، با تعاملی که با بیمارستان ها و مراکز درمانی داریم کمتر از دو ساعت سی تی اسکن بیمار انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: اعزام روحانیون به آرامستان ها جهت تغسیل و تکفین فوتی ها و اعزام روحانیون بالینی و معنوی به بیمارستان ها برای بیماران بستری یکی دیگر از اقدامات قرارگاه جهادی حامیان مکتب الصادق (ع) بوده که برای این منظور بیش از 100 روحانیون جهادی پای کار آمدند.

 

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علیمه خراسان رضوی با بیان اینکه  100 دستگاه اکسیژن ساز و 50 کپسول اکسیژن به همت خیرین تهیه و در اختیار قرارگاه جهادی حامیان مکتب الصادق (ع) برای بیماران کرونایی داده شده است؛ گفت: ما در ابتدا با کمبود کپسول اکسیژن مواجه بودیم که با راه اندازی پویش «نذر نفس» کمبود کپسول اکسیژن برطرف شد.

 

وی بیان کرد:  تا الان بیش از 3300 بیمار کرونایی از طریق سامانه اعلام ابتلا به کرونا کردند و ما با ارتباط با آنها ارائه خدمات داشته ایم.

 

کد خبر 1091891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha