طرح «مهرواره اوج» در ۷۸۳ مسجد خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

حجت الاسلام رضایی از اجرای طرح مهرواره اوج در ۷۸۳ مسجد خراسان جنوبی از ۳۱ مردادماه خبر داد و گفت: این طرح با هدف خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان تا ۲۳ آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» امروز(15 شهریور) در نشست خبری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی طرح مهرواره محله همدل را در ماه رمضان سال قبل شروع کرد، اظهار کرد: این طرح با شعار «مسجد محله محور و محله مسجد محور» آغاز شد که آثار و برکات زیادی را به دنبال داشت.

 

وی با بیان اینکه در طرح مهرواره محله همدل بیش از 2 هزار مسئله از مسائل استان توسط مساجد و فعالان محلات شناسایی شد و نسبت ‌به حل آنها اقداماتی صورت گرفت، اظهارداشت: آثار و برکات این طرح برای محلات خیلی خوب بود به طوری که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در 20 مرداد امسال بر ادامه این طرح و اوج گیری آن تاکید کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که طرح مواسات باید بیشتر با محوریت مساجد دنبال شود، گفت: مساجد خراسان جنوبی در این راستا اقداماتی را شروع کردند که در قالب طرح محله همدل اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در طرح مهرواره محله همدل دو موضوع «شناخت دقیق مسائل محله و جوانب آن و شناخت دقیق جهت‌گیری صحیح در حل مسائل و حرکت به سوی جامعه اسلامی» باعث شد تا به فکر تداوم طرح با رویکردی جدید بیفتیم، گفت: تداوم طرح محله همدل با عنوان مهرواره «اوج» از 31 مرداد روز جهانی مسجد آغاز و تا 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های طرح اوج، اوج‌گیری نهضت مواسات با محوریت مساجد خواهد بود که در این طرح مساجد هویت و جایگاه خود را بهتر از گذشته پیدا خواهند کرد، افزود: مساجد در طرح اوج برای عموم مردم و برای مسائل اجتماعی و اقتصادی مسجد و محله نقش‌آفرینی خواهد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح اوج امام مسجد پرچمدار همه‌جانبه خدمت به مردم خواهد بود، گفت: قرار است در این طرح مسجد تبدیل به مرکزی شود که تمام ظرفیت‌ها را به منصه ظهور بگذارد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه مساجد در این طرح مسکلات محل را شناسایی و در راستای حل آنها اقدام خواهند کرد، افزود: هم اکنون در برخی مساجد استان هفته‌ای سه شب حقوق‌دان و پزشک رایگان حضور دارند و یا در برخی دیگر از مساجد فعالیت‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در آن‌ها دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه «ارتقای خدمت‌رسانی مساجد» شعار طرح مهرواره اوج است، گفت: ظرفیت‌های اجتماعی و خاموش مساجد تحت لوای این مهرواره احیا می‌شود و مساجد به خودباوری می‌رسند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح فعالان مساجد برای احیای ظرفیت مساجد تلاش خواهند کرد، گفت: امید است در این مرحله کارهای خاص، ارزشمند و ماندگاری رقم بخورد.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: در طرح مهرواره اوج تمام ظرفیت‌های محله اعم از امکانات و نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به مردم پای کار خواهند آمد.

 

وی جلب مشارکت مردم، ارتقای روش‌های حل مسئله، روش‌شناسی و شناسایی ظرفیت‌های محلی و شناسایی امامان فعال مساجد از جمله اهداف دیگر طرح عنوان کرد و گفت: این طرح در هشت گام برگزار خواهد شد که مهمترین آن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خدمت به مردم است.

 

 

 

کد خبر 1091899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha