معرفی شهدا با زبان هنر به آحاد جامعه از برنامه های گام دوم

کریمی گفت: معرفی شهدا با زبان هنر به آحاد جامعه از برنامه های گام دوم ما در مجموعه حفظ آثار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» در نشست بررسی تولید سریال «پوروطن» با موضوع زندگینامه شهید خلبان منصور وطن پور در اراک، گقت: زبان هنر و انجام فعالیت های هنری یکی از مهمترین روش های انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است که در این راستا تولید آثار سینمایی، سریالی، مستند، در گام دوم در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با توجه به وجود شهدای شاخص در استان مرکزی بیان کرد: معرفی این شهدا به زبان هنر برنامه ریزی شد و با همدلی و همراهی دستگاه های فرهنگی به این مهم پرداخته خواهد شد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام وطن پور، اضافه کرد: این شهید گرانقدر به عنوان اولین خلبان شهید در دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ استان مرکزی محسوب می شوند و امروز برای معرفی رشادت ها و مجاهدت های این شهید عزیز باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت سریال شهید منصور وطن پور توسط ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: مراحل اولیه فیلمنامه و اقدامات زیرساختی آن توسط کارشناسان برجسته فرهنگی و فنی انجام شده و نیاز است برای تسریع و شتاب ساخت سریال همه دستگاه ها مشارکت و همیاری داشته باشند.

 

کریمی خاطر نشان کرد:سریال شهید منصور وطن پور با عنوان «پوروطن» با موضوع زندگینامه شهید خلبان منصور وطن پور در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در قالب برنامه های گام دوم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و با حمایت های سپاه روح الله، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی هوایی ارتش، شورای اسلامی کلانشر اراک و شهرداری اراک و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ساخته می‌شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: امیدواریم سایر دستگاه ها و حتی خیرین برای تولید این سریال ارزشی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم یک کار فاخر و ماندگار را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

 

توجه به فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار شورا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: از مهمترین برنامه های شورای شهر ششم توجه به فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

«پیمان عین القضاتی» به اهمیت معرفی افتخارات شهر اراک در دفاع مقدس به نسل های جوان و نوجوان تاکید کرد و افزود: شورای ششم اهتمام جدی به فرهنگ دفاع مقدس دارد و برای ترویج و تبیین آن به نسل جوان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز ما برگرفته از رشادت ها و مجاهدت های شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت است، اضافه کرد: نگاه عمیق و کارشناسی به مسائل فرهنگی از دیگر محورهای فعالیت شورا است و امید است بتوانیم بهترین، ماندگارترین و اثرگذارترین برنامه ها را اجرا کنیم.

کد خبر 1091919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha