موجبات آزادی ۳٠ زندانی ندامتگاه آبادان فراهم شد

در بازدید و رسیدگی قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان از زندان آبادان، ضمن دیدار با اکثر زندانیان محکوم و متهم این ندامتگاه، موجبات آزادی ۳۰ زندانی واجد شرایط فراهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام صادق مرادی» امروز در بازدید از ندامتگاه آبادان اظهار کرد: با توجه به دستورات ریاست قوه قضائیه مبنی بر ضرورت حضور و سرکشی مسئولان قضایی و قضات از زندان‌ها و اجرای سیاست‌های کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری، خصوصا کاهش زندانیان بازداشتی و تحت قرار و ساماندهی امور زندانیان، از همه همکاران قضائی خواسته شد تا در زندان حضور پیدا کنند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: بر این اساس به همراه بیش از ۳۵ نفر از مقامات قضایی، قضات و دفاتر و کارشناسان حوزه‌های قضائی آبادان، خرمشهر، شادگان و اروندکنار در زندان آبادان حضور پیدا کردیم و با عمده متهمان و محکومان دیدار و مصاحبه و تصمیمات متخذه اعلام و ابلاغ شد.

 

وی اضافه کرد: در این حضور و رسیدگی قضایی و برنامه‌های این چنینی، سعی بر این است افرادی که تحت قرار هستند آزاد شوند و همکاران قضائی ما با قرارهای قانونی، این افراد را تعیین تکلیف کرده و تلاش کنند که افراد متهم را از زندان خارج کنند و تا نهائی شدن فرایند رسیدگی آنان که یا تبرئه یا اگر محکوم است، آنگاه به زندان وارد شوند. 

 

رییس شورای عالی قضائی خوزستان تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده قوه قضائیه پیرامون توسعه استفاده از پابندهای الکترونیک، دستگاه قضایی استان با تمرکز بر کاربرد و تاکید بر ضرورت استفاده از پابند الکترونیک به عنوان یکی از تاسیسات مهم حقوقی نظام قضائی و بر اساس احکام صادره، تمامی پایندهای موجود در خوزستان را به اتمام رساند.

 

وی عنوان کرد: از سازمان زندان‌های کشور خواسته شد با توجه به احکام جدیدی که مبتنی بر رویکرد دوران تحول و تعالی نظام قضائی است، برای تامین پابند الکترونیک اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه با بیان اینکه اخیرا حدود ۱۰۰ زندانی واجد شرایط در راستای تحقق سیاست‌های کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از زندان آزاد شده‌اند ابراز کرد: این روند برای افرادی که حضورشان در جامعه نافی امنیت و آسایش مردم نیست ادامه می‌یابد ضمن اینکه اراده دستگاه قضائی صیانت از امنیت و آسایش مردم در مقابل مجرمان خاص و خشن است، قائل به این هستیم کسانی که مخل امنیت مردم هستند، سارقین مسلح، مجرمان امنیتی و جرائم خشن باید تا روز آخر در زندان باشند اما برای سایر جرائم که خفیف‌تر هستند از راهکارهای دیگری که قانون‌گذار تعیین کرده است برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه در کاهش هدفمند جمعیت کیفری استفاده کنیم.

 

گفتنی است، در این بازدید و رسیدگی قضایی سه ساعته حجت‌الاسلام مرادی رئیس کل دادگستری استان، حسینی پویا دادستان مرکز خوزستان، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان رؤسا دادستان‌ها و جمعی از قضات حوزه‌های قضایی مرتبط با ندامتگاه آبادان با بیش از ۱۵٠ نفر از زندانیان دیدار چهره به چهره کرده و ضمن استماع مشکلات قضایی آنان، برای رسیدگی به موارد عنوان شده دستورات لازم را صادر کردند. 

 

همچنین نزدیک به ۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط در اثر این رسیدگی قضایی، موجبات آزادی شان از زندان فراهم شد که روند آزادی آنان ظرف همین هفته تحت اقدام قرار دارد.

 

کد خبر 1091969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha